[slikom] Re: Pitanje za programere

  • From: "Dragan Miljojcic" <gagabim@xxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 7 Jun 2005 18:02:58 +0200

Pozdrav svima!

Milorade, Jaws ima svoj sopstveni programski jezik za pisanje skripti. Narav
no da se sa njim najbolje slaze.
U okviru Script manager-a postoje alati koji su prilagodjeni potrebama slepi
h programera tako da je uz njih mnogo lakse pisati. Mislim da je Gradimir po
stavio na portalu Slikom neke od mojih prevoda iz Jaws-ovog helpa a koji se
odnose na ovo.
Od ozbiljnijih jezika, mada ni Jaws-ov za pisanje skripti nije uopste naivan
i moze se dosta toga njime postici, sa Jaws-om se najbolje slaze Visual Basi
c. Za njega postoje skripte koje nam pomazu da sasvim lako kontrolisemo graf
icki prikaz prozora i njihovo stvaranje. takodje postoji citav niz drugih al
ata koji nam omogucavaju da bez mnogo napora radimo u ovom jeziku koji vazi
za jedan od najpopularnijih. Jedan slepi programer sa jedne strane liste je
napisao dosta dobro uputstvo za rad slepih sa ovim programskim jezikom, a ja
sam ga za potrebe nekolicine sa ove liste povrsno preveo. Poceo sam sa sredj
ivanjem prevoda ali ce mi tu trebati jos vremena.
Kada to bude zavrseno, bice dostupno preko portala Slikom.
Ima i drugih programskih jezika koje mozemo da koristimo uz pomoc Jaws-a. Ra
dio sam i C++ i neke druge, ali je moj definitivni zakljucak, da ako treba d
a savladavamo mnoge druge prepreke koje programiranje nosi sa sobom, Visual
Basic uz odgovarajuce skripte je pravo resenje za ozbiljno bavljenje program
iranjem kada su slepi u pitanju.
Bilo kako bilo, ono sto je vazno je da se bilo koji programski jezik savlada
i stekne se osecaj o nekim principima programiranja i programskim strukturam
a, a potom je mnogo lakse nauciti drugi i napraviti izbor prema svom ukusu i
potrebama.

Srdacan pozdrav,
Dragan.