[slikom] Re: Nova lista

  • From: Zvonko.Mijokovic@xxxxxxxxxxx (Zvonko Mijokovic)
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 5 Sep 2004 14:03:21 +0200

Pozdrav! ovo sto se na nasim prostorima cini sa jezikom, po mome je
misljenju najobicnija glupost, koje bi se svaki civilizovan narod stidio.
Vec je dovoljno glupo, sto Srbi i Hrvati smatraju, da govore razlicitim
jezicima, a kad se tome pridruze i Muslimani, koji sada sebe nazivaju
bosnjacima, pa uzevsi za svoj jezicni izraz nesto ublazenuu hrvatsku
varijantu, pa to krste bosanskim jezikom, a da i ne spominjem Crnogorce, od
kojih se stavise svi i ne smatraju pripadnicima neke posebne nacije, to je,
da se postenu covjeku okrene stomak. Zar mi sa balkana zaista moramo da
budemo najgluplji u Evropi? Da li se iko upitao, sta bi svijet mislio o
stanovnicima arapskih zemalja, kad bi oni odjednom poceli govoriti o
marokanskom, alzirskom, tuniskom, egipatskom, libijskom, sudanskom,
jordanskom , saudijskom i bog sami zna cijem jos jeziku. Oni govore arapski
i to je svima jasno. Svaki poznavalac naseg jezika zna, da licki Srbi govore
gotovo identicno Crnogorcima. Razlika je samo u naglasku, a kad je rijec o
Crnogorcima iz onih dijelova Crne Gore, sto se naslanjaju na Hercegovinu,
nema cak ni te razlike. Treba li to da znaci, da licani govore crnogorskim
jezikom? Pomalo mi je zao, sto sam se ukljucio u ovu diskusiju, za kakvu ova
lista jedva da je mjesto, ali naprosto sam morao, jer me sve ovo nasilje nad
nasim jezikom, zaista iritira. Mi se na ovoj listi svi lijepo
sporazumijevamo i ne treba nam prevodilac, sto je nesporan znak, da ustvari
govorimo jednim te istim jezikom. Kad su najveceg od svih hrvatskih pisaca
Miroslava Krlezu pitali, zasto on u svome romanu zastave, upotrebljava cas
vlak, cas voz, cas tisucu, cas hiljadu, on je odgovorio: "Nisam ja kriv, sto
ne postoji i treci izraz." Krleza je takodje rekao, da Srbi i Hrvati govore
istim jezikom, koga jedni nazivaju hrvatskim, a drugi srpskim. Nemam nista
protiv, ako i oni, sto se osjecaju Crnogorcima, nas zajednicki jezik
nazivaju crnogorskim, ali se nikad necu sloziti s tvrdnjom, da se radi o
cetiri jezika. To je jedan jezik, pa ako se to nekome ne dopada, tim gore po
njega. Neka crkne pukne, sto bi rekli u kraju oko Brckog, u kome sam rodjen
i odrastao. Izvinjavam se zbog duzine i mozebitne neumjesnosti ove poruke.
Zvonko.