[slikom] Navigation Quick Key

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: "Lista SliKom" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 26 May 2010 08:52:59 +0200

    Zdravo svima,

Primjetio sam iz nekoliko razgovora da je mogućnost da se koriste "Navigation
Quick Keys" malo poznata. Priznajem da ni ja sam to nisam nešto posebno
koristio. Istina, kada je u pitanju Internet Explorer, Adobe Reader to jesam
koristio. Tamo sam to naučio ali ne pod ovim naslovom.

    Ono zbog čega pišem ovu poruku je preporuka da se ovo koristi u Wordu. Znam
da većina ima problem da dok čita Word dokument pritisne neki taster i onda
prilikom zatvaranja dokumenta pojavi se onaj dijalog o snimanju promjena. Zatim,
neki se plaše da ne naprave izmjene u dokumentu koje ne žele i slično. Za sve
ovo je rješenje da se prilikom učitavanja Word dokumenta uključi "Navigation
Quick Keys". Tada je dokument jednostavno čitljiv, tasteri postaju brze prečice
i nije moguće napraviti izmjenu dokumenta.

    Ako u JAWS helpu otvorite naslov: "Navigation Quick Keys in Word" možete
naći kompletno objašnjenje kako se ovo koristi. Ja ovdje pišem samo nekoliko
detalja iz tog helpa.

    Da bi se uključila opcija, Navigation Quick Keys, kada pokrenete i učitate
neki Word dokument, pritisnite: Insert+z, odnosno Capslock+z ako je u pitanju
laptop. Može i kroz dijalog za privremene promjene: Insert+v pa odaberite,
Navigation Quick Keys i taster space da bude uključeno, te enter za kraj.

    Sada tasteri, mislim na slova više nisu tastere za upisivanje teksta već su
to Navigation Quick Keys to jest brze prečice. Ove prečice se automatski
uključuju kada koristite opciju: Say all, Insert+strelica na dole. Isto tako
ove
prečice se isključuju kada prelazite u drugi dokument ili drugi program.

    Kao primjer navodim, da kada su ove prečice uklučene onda taster, space,
razmaknica služi da listate strane u dokumentu. Jednostavnim pritiskom na
razmaknicu prelazite na sledeću stranu Word dokumenta. Taster, backspace vraća
na predhodnu stranu. Slovo, p, vas dovodi do novog paragrafa i slično. Evo
izvoda iz helpa, tekst je na Engleskom jeziku, a vjerujem da ćete sami poslije
ovog teksta pogledati i ostale detalje iz JAWS helpa.

Pozdrav!

    Navigation Quick Keys

Next Grammatical Error A
Next Bookmark  B
Next Endnote D
Next Edit  E
Next Form Field F
Next Graphic G
Next Heading H
Next Misspelled Word M
Next Comment N
Next Footnote O
Next Paragraph P
Next Revision (when using Track Changes) R
Next Section S
Next Table T
Next Word in Word Index List W
Move forward out of a table or list >