[slikom] Re: Multiarhiva (arhiviranje)

  • From: "Slavko Kovac" <Slavko.Kovac@xxxxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 4 Jun 2010 21:34:46 +0200

Borise!
Arhiveri su mali programčići za komprimiranje ili arhiviranje datoteka i
foldera kada hoćemo uštediti na prostoru. Najpoznatiji su win zip, win rar,
7zip.
Nekako se najviše koristi 7zip jer je potpuno besplatan, a preveden je na
puno jezika pa i na hrvatski.
Kada hočeš poslati preko E-maila ili interneta neki veći fajl, datoteku
najprije je moraš sažeti, tj. komprimirati ili arhivirati. To se sa 7zipom
radi ovako:
1. pronađeš u kompjutoru neku datoteku ili cijeli folder i obilježiš je (tj.
strelicom dođeš do tog foldera ili datoteke i ne ulaziš u nju), zatim
stisneš aplikacijsku tipku, to je ona tipka lijevo od desnog controla.
2. Strelicom prema dolje dođeš dok ti ne kaže "7zip sub meny
3. Ovdje ideš strelicom udesno da otvoriš 7zip pa strelicom prema dolje imaš
nekoliko stvari na izboru
- Dodaj arhivu,
- Compress and E-mail,
- Sažmi xxx 7zip (xxx označava ime fajla ili datoteke koju si obilježio)
- Sažmi xxx 7zip i pošalji E-poštom,
- Dodaj xxx.zip,
- Sažmi u xxx.zip i pošalji E-poštom.
Prva stavka "dodaj arhivu" kada udariš enter na nju dobiješ cijeli izbornik
u kojem ideš od stavke do stavke tabom, a parametre odabireš strelicama ili
čekiraš razmaknicom (sve ti je na hrvatskom jeziku pa ne moraš brinuti hočeš
li razumjeti);
Druga stavka je Compress and E-mail i ovdje dobijaš izbornik gdje biraš
dosta toga i kada udariš u redu na kraju izbornika odmah ti se otvara
program za slanje E-pošte gdje je već u prilogu ono što hočeš poslati;
Treća stavka je dodaj xxx.7zip (ovdje ti automatski napravi arhivu u 7zip i
snimi je ispod onoga gdje si je označio - obično posve na kraju)
Četvrti izbor je Sažimanje xxx u 7zip i slanje E-poštom (I ovdje ti sve
napravi automatski i otvori E-poštu)
Zatim imaš Arhuiva xxx.zip i na kraju
Sažimanje xxx u zip i slanje E-poštom
Znači, prve tri stavke su ako hočeš sam odrediti parametre arhiviranja, a
ostale su ako hočeš već gotovu arhivu ili gotovo sažimanje i slanje
E-poštom.
Samo se slobodno poigraj ovim arhiverom posve je jasan i logičan, a uz to i
na hrvatskom jeziku.
I ostale programe za arhiviranje možeš instalirati u hrvatskoj inačici.
Eto, to bi bilo ono najvažžnije...
Nadam se da će ovo i drugima koristiti?