[slikom] Re: Kako do anReadera

  • From: "Sinisa Boljanovic" <patroklo@xxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 7 Mar 2005 14:24:08 +0100

Pozdrav svima!

Kratko bih se nadovezao na visednevnu diskusiju u vezi s Anreader-om,
odnosno, nepostojanjem demo verzije, nekomercionalnoscu AlfaNum tima itd.
Zaista mislim da je profesor Delic, u saradnji sa ljudima iz pomenute firme,
uradio veoma mnogo za osobe sa ostecenim vidom. Posao kojim se bavio, i jos
uvek se bavi, iziskuje velike materijalne troskove koji se, razume se, kroz
prodaju software-a delimicno mogu nadoknaditi. To je, valjda, svima jasno.
Dok se, verujem, zajedno, ne izborimo za besplatno dobijanje software-a cena
je onakva kakvu su formirali njegovi tvorci.
Oni su obrazlozili zasto ne postoji demo verzija, i ja ih u potpunosti
razumem.
Medjutim, misljenja sam da bi osobe koje zele da se upoznaju sa kvalitetom
sintetizovanog govora, kvalitetom rada i drugim pojedinostima mogli da ucine
mali napor i u svojim organizacijama, ili mozda okruznim, zupanijskim ili
nekakvim drugim vecim centrima organizuju promocije Anreader-a i na taj
nacin se uvere u sve sto ih povodom Anreader-a zanima. Pouzdano znam da
profesor Delic i ljudi iz AlfaNum tima veoma rado dolaze tj. odazivaju se
pozivima svih znatizeljnih korisnika kompjutera, odnosno, govornih sinteza.
To mozda nije idealno resenje, ali mislim da je, za one koje zaista zanima
prakticna primena i licni interes kada je u pitanju jedan ovakav softwer,
nacin, ili jedan od nacina da ga upoznaju i odluce hoce li ga kupiti ili ne.
Ipak moramo imati na umu okolnosti na ovim prostorima, zakonsku regulativu
koja ne ide u prilog osobama sa ostecenjem vida i jos mnogo toga sto ne
omogucava ovoj drustvenoj kategoriji one uslove koje zasluzuju. Zato ih
osobe sa ostecenjem vida jos uvek u velikoj meri moraju same stvarati.
Do neke bolje prilike, srdacan pozdrav,

        Sinisa