[slikom] Interactive Fiction

  • From: "Miloš Pržić" <pmisa@xxxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 Apr 2007 23:12:35 +0200

   Zdravo svima!
   Interactive fiction je, ustvari, ne¹to izmeðu knjige i igrice. Naime, iako
ove knjige-igrice nisu raðene za slepe, ne poseduju nikakve grafièke objekte,
sve se svodi na suvom tekstu! Najva¾nije je da ste vi, igraè, glavni lik.
Glavnim likom upravljate tako ¹to mu ubacujete komande tipa: take, loo, north,
west, say, talk, ask, give, show... Svaka igra ima svoj reènik na osnovu koga
razume komande i dovoljno je samo da vam ne¹to padne napamet da poku¹ate da
biste do¹li do re¹enja i maksimalnog skora.
   Igrice sz raðene u takozvanom, z-code formatu, ekstenzije .zx, gde je x broj
od 3 do 8. ©to veæi broj, to naprednija igra. Za njih je potreban program koji
se mo¾e naæi na linku koji sledi kasnije u poruci, a za koji postoji sapi
podr¹ka, ali, po meni, veoma je neefikasna, pa ja za ovo koristim jaws-cursor i
radi odlièno.
   Na sledeæoj web-stranici imate oko 370 naslova pristupaènih za download i
veæina su free! Teme se kreæu od deèjih prièica, preko detektivskih misterija i
krimiæa do porno naslova.
www.ifarchive.org/indexes/if-archivexgamesxcode.html
   Voleo bih da vi koji ovo budete isprobali pi¹ete o va¹im iskustvima sa ovim,
a ako moderatorima ne bude bilo po volji, pi¹ite meni, a ako odziv bude veliki,
otvaram listu na ovu temu!
   Pozdrav!
          Milo¹ Pr¾iæ