[slikom] Re: Dobar vic!

  • From: "Dragan Miljojcic" <gagabim@xxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 7 Jun 2005 16:22:10 +0200

Pozdrav svim prijateljima sa liste!

Slavko, isprobao sam i ja ovo brdo viceva i anegdota. Problema ima, i ja sam
one koje sam na svom racunaru uocio otklonio.
Mozda bi bilo dobro da se kaze korak po korak kako doci do ove riznice smeha
koji nam je u danasnje vreme i te kako potreban. Na kraju sam dao i jednu
skriptu koja stvar olaksava.

1. Sa direktnog linka:
http://www.slikom.org/down/vic.rar
skinuti spakovanu arhivu viceva.
2. Raspakovati je i izmedju tri fajla odabrati:
vic3
koji ce se otvoriti i naci cemo se na HTML stranici. Tu se nalazi jedan
"Combobox" sa grupama viceva koje mozemo birati, i nekoliko dugmadi koja nam
omogucavaju da idemo na sledeci ili prethodni vic, da skocimo napred ili
nazad za deset viceva, ili pak da dodjemo na prvi ili poslednji u odabranoj
grupi.
Sva ova dugmad imaju po jedno slovo u kombinaciji sa "Alt" tasterom, i to
nam Jaws izgovara.
3. Ostavimo za pocetak grupu viceva na vec postavljenom "Svi vicevi". Sve
pomenute tastaturne precice za dugmad rade, ali ono sto je veoma bitno i sto
stvara problem je to da iako smo upotrebili precicu ili misem  odnosno Jaws
kursorom kliknuli na dugme, Jaws-ov virtuelni dokument se ne azurira. Zato
treba nakon upotrebe bilo koje komande pritisnuti :
"insert+escape"
sto je komanda za osvezavanje ekrana i azuriranje html dokumenta.
Sada ce nam Jaws uredno citati novi vic do koga smo dosli.

Posto je sve ovo zamorno i neprakticno, ja sam za svoje potrebe napisao
jednu malu skriptu koja nam pomaze da ovo izvodimo lakse i da se opustimo
dok citamo viceve. Posto na listi ima dosta clanova koji su u stanju da ovu
skripticu postave, dajem je na kraju poruke posle nekoliko napomena o tome
kako se postavlja i kako radi:
1. Skriptu iskopirati na kraju fajla:
"Internet Explorer 5-6.jss"
2. Dodeliti joj neku tastaturnu precicu koja vam najvise odgovara.
3. Kompilirati skript fajl i zatvoriti "Script manager".

Kada se nalazite na otvorenom html dokumentu za citanje viceva, koristite
tastaturnu precicu koju ste dodelili skripti. To vas dovodi u prozor ciji je
naslov isti kao ime odabrane grupe viceva,  a u prozoru je lista sa svim
opcijama koje su nam potrebne za kretanje. Skripta nas oslobadja zamornog
kretanja po dokumentu jer se posle odabrane opcije, cita redni broj vica i
odmah potom sam vic. Prva stavka na listi je "sledeci vic" tako da mozemo
odmah pritisnuti enter. Takodje se na kraju spiska nalazi opcija za menjanje
grupe koja nam ukljucuje form mode. Iz njega se izlazi kao i obicno tasterom
"plus".

Srdacan pozdrav, sledi skripta
Dragan.

Script Vicevi ()
Var
string sLista, ;lista opcija
string sGrupa, ;ime grupe viceva
int nIzbor  ;redni broj izabrane opcije

GotoLineNumber(5) ;linija sa komboboksom
let sGrupa=GetLine ()
let sLista="Sledeci|Prethodni|Napred 10|Nazad 10|Prvi|Zadnji|Odaberi grupu"
let nIzbor=DlgSelectItemInList (sLista, sGrupa, 0)
If nIzbor==1 then
TypeKey ("Alt+n")
ElIf nIzbor==2 then
TypeKey ("Alt+p")
ElIf nIzbor==3 then
TypeKey ("Alt+v")
ElIf nIzbor==4 then
TypeKey ("Alt+m")
ElIf nIzbor==5 then
TypeKey ("Alt+f")
ElIf nIzbor==6 then
TypeKey ("Alt+l")
ElIf nIzbor==7 then
EnterKey () ;aktiviramo form mode
return ;napustamo skriptu da izaberemo grupu
;iz form mode se vracamo standardno pritiskom na plus.
EndIf
SpeechOff () ;da izbegnemo citanje pri povratku na dokument
Pause () ;dajemo vreme dokumentu da izvrsi klik na dugme
Pause ()
Refresh (1) ;azuriramo virtuelni dokument
GotoLineNumber(13) ;linija sa rednim brojem vica
Pause ()
Pause ()
SpeechOn ()
NextWord ()
SayWord () ;redni broj vica
GotoLineNumber(16) ;linija u kojoj pocinje tekst vica
SayAll ()
EndScript