[slikom] Re: Balabolka

  • From: "Nikola Petakovic" <nikolapetakovic@xxxxxxxxx>
  • To: <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 16 Sep 2010 11:27:45 +0200

Ne bih imao nista niti dodati, niti oduzeti. Izlozio bih samo moja iskustva, koja niposto ne moraju biti prihvacena. Mogu se samo procitati i rezonovati sa stanovista koriscenja sva tri softvera i njihovim radom hardverskih opterecenja racunara. Dspeech sam probao jednom u zivotu, nije mi odradio posao, usporavao je rad sistema i vise ga nikada nisam testirao. Sa TTS Readerom nisam imao ozbiljnijih iskustava, mada me kao software nije odusevio, posto mu tu i tamo izostaju neke za mene vazne funkcije, kao sto je na primer intonativna pauza u citanju. Text Aloud sam na starom racunaru koristio mesec dana, bilo je to negde krajem 2006. godine, kada sam zavrsavao cetvrti razred gimnazije. Sam po sebi program je ok, ali u procesu konvertovanja izuzetno usporava rad os-a. Tada sam imao skromnih 512mb ram-a da bih ubrzo, kada sam se upoznao sa prevodiocem Balabolke na bugarski jezik, odlucio i objektivno se uverio da cu nastaviti sa koriscenjem tog popularnog software-a na prostorima istocne Evrope upravo zbog njegovih izvanrednih mogucnosti, izuzetno malih sistemskih zahteva i ponajvise zbog brzine rada samoga programa. Balabolka me je pratila tokom sveukupnog univerzitetskog obrazovanja prvog stepena, jer sam sa njom za veoma kratko vreme uspevao da konvertujem izuzetno obimne tekstove. Na primer, jedan tekst od 400 stranica, Balabolka moze konvertovati za neverovatnih 10 minuta. Svakako to u mnogome zavisi i od parametara, koji su joj postavljeni kao orijentir za konvertovanje. Posto cesto putujem na daleke relacije, a baterija laptop-a ne moze izdrzati duze od 2-3 sata, uvek dobro dodje neki mp3 player, najcesce to bude mobilni telefon. Balabolka je, jednom recju za mene program, koji ima svoju veliku funkcionalnost, stabilnost i brzinu rada, a to je, morate priznati u danasnje vreme veoma vazno.

Pozdrav,
Nikola Petakovic
nikolapetakovic@xxxxxxxxx
----- Original Message ----- From: "Gordan Radić" <gordan.radic@xxxxxxxxx>