[slikom] Accessibility

  • From: "Gradimir Kragic" <bastono@xxxxxxxx>
  • To: "Lista \"SliKom\"" <slikom@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sun, 20 Nov 2005 17:43:08 +0100

     Zdravo svima,

     Zima dolazi pa cemo sve vise i vise sjediti pored kompjutera. Kod mene neki
vjetar duva a ja cijelo popodne pjevusim neki stih za kojeg i ne znam da li
pripada nekoj pjesmi. Taj stih ide ovako: A vjetar duva, duva i duva. mozda je u
orginalu ipak da vjetar puse.
     Imam jedno vrlo ozbiljno pitanje, bolje reci dva pitanja.

     Prvo. Kada surfujete internetom da li prepoznajete web strane koje su
uradjene tako da ih i osoba koja koristi citac ekrana lako koristi.
Drugo. Ako ih vec prepoznajete po cemu ih prepoznajete.

     Najcesci odgovor bi za ovo mogao biti da nalazite "accesskey" to jest da do
nekog linka dodjete tastaturnom precicom. I sada ovdje podpitanje. Da li tu
precicu i koristite ako se radi o web strani koju cesto  posjecujete? Ili mozda
za to ipak ostavite marker kako bi sledeci put sa slovom, k, lakse dosli.
     Da li na web stranama srecete graficki znak
"web access symbol (for people with disabilities)"
a za cije objasnjenje je napisano i ovo, tekst je na Engleskom. Radi se o opisu
znaka i namjeni:

A globe, marked with a grid, tilts at an angle. A keyhole is cut into its
surface.

(This symbol, defined and used with the permission of
NCAM,
signifies that this site is designed for accessibility.)

     Pozdrav, od Gradimira.