[slikom] Re: 10 popularnih programskih jezika koji vam otvaraju sva vrata

  • From: Hrvoje Katić <hrvojekatic@xxxxxxxxx>
  • To: slikom@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 1 Sep 2015 11:48:42 +0200

Od ovih navedenih, radim u programskom jeziku Python još od 2009. godine
i dosta brzo sam ga savladao, budući da sam prije još imao iskustva u
programiranju pomoću nekih varijanti programskog jezika BASIC. U Pythonu
su napisani i moji programi koji su svojevremeno prošli ovom listom,
SkypeTalking i još nedovršeni PrintList.
Literature ima svuda po netu, uglavnom na engleskom. Prije 3 godine
počeo sam pisati i svoju knjigu za učenje pythona za početnike nazvanu
"Python za radoznale", ali je knjiga još nedovršena iako su svi osnovni
koraci objašnjeni.
Također poznajem osnove programskog jezika C++, ali kako je on puno teži
za naučiti od osnova se još nisam pomaknuo. No C++ mi je pomogao da
lakše shvatim programiranje u Javi i C#u, iako u njima još nisam radio
ništa ozbiljno.
Ono što iz svog iskustva znam je kad znate i dobro savladate jedan
programski jezik, lakše ćete se naučiti drugi. Također dobro dođe i
znanje engleskog jezika, ne samo jer programski jezici za svoje ključne
riječi koriste engleski jezik, nego i ako mislite raditi programe za
cijeli svijet. Učenje programskog jezika je inače slično učenju stranog
jezika i potrebna je samo volja, želja, vrijeme i strpljenje. Mislim da
su te četiri stavke nekako najbitnije da bi savladali neki programski
jezik. S vremenom kad savladate bitno, sigurno ćete tokom pisanja svog
prvog programa naletjeti na prepreke (ja na njih nailazim i dan danas),
i naravno onda ćete tražiti rješenje za ispravljanje određene greške ili
implementaciju određene funkcije, ali ćete i na taj način dobiti nova
iskustva u vezi toga kako se nešto rješava, pa bio to problem, ispravak
ili nova mogućnost.

Lp,
Hrvoje
Web: www.hrvojekatic.com
Private Email: info@xxxxxxxxxxxxxxx

31.8.2015. u 17:36, Gradimir Kragic je napisao/la:

Zdravo svima,

Tekst ispod prenosim sa interneta. Ima grešaka mada sam neke ispravio,
ipak ponešto je ostalo. Ovakve tekstove možemo često sresti na internetu,
ne razlikuju se po odabiru popularnih programskih jezika. Ovo je ujedno i
odgovor onim članovima ove liste koji su me privatno pitali šta uzeti i šta
odabrati od programskih jezika. Ne isključujem da neko od programera sa ove
liste da svoj komentar koji može biti drugačiji od ovog teksta. I sam da
sam ovo pisao, napisao bih nešto drugačije.

Već i ptice na grani znaju da su programeri veoma traženi ovih dana i
da je njihovo poznavanje programskih jezika od neprocenjive vrednosti.
Poznavanje različitih programskih jezika nije ništa posebno za naše
inženjere, ali osnovno poznavanje programskih jezika može biti korisno i
onima koji ne planiraju da postanu gospodari kodiranja.
Usvajanje nekih opštih znanja iz programiranja može biti višestruko
korisno. Omogućava vam da bolje procenite svoje poslovne potrebe, da bolje
procenite novozaposlene ili da se bolje sporazumevate sa kolegama
inženjerima (Ruby nije dragi kamen). Naravno, zarade programera kod nas,
ali pogotovu u celom svetu mogu vas lako navesti da razmislite o svom
budućem zanimanju. Dakle, šta je potrebno da znate?
Da krenemo sa listom 10 jezika koje programeri najčešće koriste:

1.Java

Java je najbolji izbor, kao jedan od najpopularnijih programskih
jezika. Koristi se za izgradnju server aplikacija za video igre i mobilne
aplikacije. Ujedno i kamen temeljac za razvoj Android aplikacija, što ga
čini miljenikom velikog broja programera. Sa svojim mantrom (pisati
jednom, izvoditi bilo gde), dizajniran je da bude prenosiv i lako
pokretljiv sa više softverskih platformi.

2.Python

Postoji Python okvir za skor bilo šta: od web aplikacija do analize
podataka. Za Python se često kaže da je jedan od najlakših jezika za učenje
zbog svojih jednostavnih sintaksi. Popularnost Pythona je, između ostalog
posledica investicija koje je Google ulagao tokom posledenje desenije.
Jedna nedavna studija je pokazala da je Python jedan od najzastupljenijih
programskih jezika u američkim školama. Da li ste znali da su aplikacije
poput Instagram-a i Pintrest-a ispisane uz pomoć ovog jezika?

3.C#

C# je primarni jezik za razvoj na Microsoft platformama i servisima.
Bez obzira da li pravite modernu web aplikaciju koristeći Azure ili.NET,
aplikacije za Windows uređaje ili moćnu desktop aplikaciju za sopstvene
potrebe, C# je najbrži način da iskoristite sve što Microsoft ima da
ponudi. Želite i da se igrate? Popularni Unity, za razvoj igrica koristi
upravo C# programski jezik.

4.PHP

PHP (ili ako vas baš interesuje Hypertext Preprocessor) se često
koristi u kombinaciji sa dinamičkim masivnim podacima na sajtovima i
razvojem aplikacija. PHP zajedno sa bazama podataka kao što je MySQL
predstavlja esencijalni alat za izgradnju web aplikacija. Pruža veliku moć
i predstavlja samo srce ogromnih sajtova kao što su WordPress i Facebook.
Ono što je fenomenalno kod PHP-a je to što predstavlja open-source jezik pa
postoji gomilu besplatnih pre-instaliranih modula koje možete prisvojiti i
modifikovati, kako biste dobili najbolje rezultate. PHP takođe možemo
svrstati u spektar lakših jezika, zahtevajući od programera da jednostavno
embenduju (ugrade) kod u HTML. Svaki ambiciozniji programer bi trebalo da
tečno govori PHP.

5. SQL

Podaci su masivni, ima ih svuda i predstavlja poseban izazov. SQL
(Structured Query Language) vam pruža mogućnost da pronađete preciznu
informaciju na veoma brz i pouzdan način. Koristeći SQL možete veoma lako i
brzo dapretražite i izdvojite informacije iz velikih i kompleksnih baza
podataka. Svaka aplikacija ima bekend bazu podataka, a SQL pomaže da
stupite u interakciju sa onim najslađim podacima.

6. C++

Kada je potrebno da se direktno povežete sa hardverom i kako biste
izvukli maksimum snage iz procesora, C++ predstavlja savršen izbor za
razvoj moćnih desktop softvera, hardverski ubrzanih igara, memorijski
zahtevnih desktop aplikacija, konzola i mobilnih uređaja. Ono što je još
bitno za C++ je to što postoji dosta kompajlera, te C++ možete koristiti za
kodiranje skoro svuda.

7.Ruby

Ukoliko želite da svoj projekat lansirate u rekordnom roku ili prototip
nove ideje za vašu sledeću web aplikaciju. Ruby (Ruby on Rails) je svoju
popularnost stekao zbog jednostavnosti i svoje moći u sferi razvoja web
aplikacija.

8. Objective-C

Objective-C je programski jezik koji stoji iza iOS aplikacija. Dok je
prošle godine sva pažnja bila usmerena na novi Apple jezik Swift,
Ojective-C je još uvek idealna polazna tačka za one koji žele da izgrade
aplikacije za iPhone i iPad. Uz Objective-C i zvaničnim Apple-ovim
razvojnim alatom XCode, veoma brzo ćete se naći u App Store-u.

9. Swift

Swift, iako veoma mlad programski jezik privukao je poglede i
tastature developera jer omogućava da na brz, lak i nov način razviju
programe za Apple operativni sistem. Velika snaga i prijateljskia sintaksa
jezika Swift omogućava svim Mac korisnicima da naprave svoju novu iOS
aplikaciju.

10. Perl

Da li je Perl ezoteričan? Da. Da li je to zbunjujuće? Jeste. Da li je
ovaj jezik ključna komponenta sajber bezbednosti? Naravno. Perl je
osnaživao web od samih početaka, ali je i dalje jedan od najvažnijih
instrumenata za većinu IT profesionalaca.

Na ovoj listi su se mogli naći i drugi jezici poput: JavaScript-a (nema
veze sa Javom), C, Visual Basic-a, i mnogih drugih. Ne brinite, uskoro ćemo
pisati i ostalim svetskim jezicima. Do tad, naučite ili usavršite makar
neke od gorepomenutih i pred vama je garantovano svetla budućnost.

4. Facebook: http://www.facebook.com/web.portal.slikom
5. Twitter: https://www.twitter.com/slikom