[SKRIVA] Unni Drougges gratisstafettprojekt

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 5 Aug 2009 20:50:59 +0200

Författarinnan Unni Drougge har ett staffetskrivarprojekt kallat Kroppens
Befrielsefront:

http://www.unnidrougge.com/tag/kroppens-befrielsefront/

Hemsidan kallas "Kiss the Future".
  Hittills finns 282 sidor och 32 kapitel. Så här skriver Drougge om
bokprojektet:

"Den som känner för det får skriva ett eget fortsättningskapitel. Det får ta
max fem vardagar. Under helgen väljer jag ut det bidrag som jag tycker funkar
bäst, rättar småfel och lägger ut det nya kapitlet med en kommentar till varför
jag plockade just det. Sedan fortsätter stafetten.
Alla som får sina bidrag publicerade kommer också att få en egen presentation i
boken och medförfattarna ska stå omnämnda på omslaget.
Allra sist ska ni också få skicka in förslag på omslagsdesign, och vilket det
blir skulle kunna avgöras genom en omröstning.
Romanen ska publiceras och ges ut på ett förlag och vi ska tillsammans försöka
ge den största möjliga spridning för att visa hur bra det blir när vi hjälps åt.
Fler detaljer och villkor kommer senare."

Tydligen skall boken spridas gratis också, ty i en artikel 29/7 menar DN att
den är just ett gratisprojekt. Se DN:

http://www.dn.se/dnbok/unni-drougge-piratpartiet-anorexia-1.920202

http://www.dn.se/dnbok/hakan-nesser-unni-drougge-1.921950

IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07) Sänd bidrag till Fantastiknovelltävlingen 2010
(1000 kr i förstapris) senast 31/8 till fantastiknovell@xxxxxxxxxxx och
ahrvid@xxxxxxxxxxx .
Drag n’ drop—Get easy photo sharing with Windows Live™ Photos.

http://www.microsoft.com/windows/windowslive/products/photos.aspx-----