[SKRIVA] Twitter-fiction?

  • From: Mackan Andersson <standupmackan@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 08 Apr 2010 15:03:46 +0200

Hejsan...

Finns det någon mer på listan som skriver twitter-fiction? (Min egen
finns på http://twitter.com/skymningstankar ) Det vore kul att läsa vad
ni tycker är styrkor och svagheter i twitter som koncept och hur det
påverkar ert skrivande.

Själv tycker jag att det är kul för just idéer - ungefär som en
elektronisk post-it-lapp. Men det är naturligtvis knepigt att
sammanfatta en scen eller stämning på 140 tecken. Jag ser det dock som
en utmaning som kan vara en rätt bra skrivövning, kanske.

Men, som sagt, ni andra?

/Mackan
--

This message was wiretapped and recorded by the FRA.
You are encouraged to use PGP, OpenPGP or GPG in any

http://www.mackanandersson.se