[SKRIVA] Svåraste engelska orden

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 2 Sep 2008 15:03:11 +0200 (CEST)

DN-NoN:s Staffan Skott skrev 31/8 om vilka engelska ord som ansågs mest
svårstavade, enligt en artikel i ärevördiga The Times.
  Det engelska språkets mest svårstavade ord är supersede (eftersom många tror
att det sista s:et skall vara ett c).
  Kommande fyra mest felstavade ord är inoculate, sacrilegious, consensus,
liquefy (vaccinera, vanhelgande, samförstånd, smälta) för att de lätt blandas
ihop med näraliggande ors som innocuous, (oksadlig), religious, census och
liquid.
  Times egen artikel om det finns på:

http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/education/article4602591.ece

--Ahrvid

Ps. Och jag hoppas jag stavade orden ovan rätt. Så är alls icke alltid fallet!
Jag brukar skriva E-postinlägg rätt snabbt, och mina fingrar flyter på i en
rasande takt med många felslag, feltänk och missade/extra bokstäver som följd.