[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Rösta i novelltävlingen!

  • From: "Gunnar Andersson" <gunnar.andersson@xxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 27 Oct 2008 20:01:04 +0100

Hej,

Har läst och grubblat. Tycker i den här ordningen:
1 - bäst: Onsdag i september 1982, kl 12:35, av Tobias Holmgren
2 - näst bäst: Min Fiende, av Mikael Eriksson
3 - tredje bäst: Turingtesten, av Ahrvid Engholm

Men det var svårt; alla texter har sina kvalitéer, i synnerhet när man ser
på texterna ur olika aspekter, såsom upplägg/intrig/form, anslag och
upplösning, språkhantering, spänning och fantasi.
Och vad skall man vikta tyngst - upplägg/intrig/form eller fantasi? Fundera
jag, som ny på listan...

Mvh Gunnar A