[SKRIVA] Re: [SKRIVA] Re: Världens tio ä ldsta skämt

  • From: "Anders Lindberg" <anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 6 Aug 2008 12:26:18 -0500

From: "Jonas Åkerlind"
>Kul lista! Stort tack.
>
>Jonas

Kul lista var väl vad det INTE var.

De flesta av de antika skämten fann jag inte ett dugg roliga. De måste ha haft
märklig humor på den tiden. Så tråkigt de måste ha haft, om de tyckte DET var
roligt!

Det måste ha varit tråkigt att leva förr i tiden. Om någon fes eller hittade en
lustigt formad pinne, så skrattade alla så att de trillade av stolen. Ungefär.

Jag har en känsla av att humor blivit mycket mer sofistikerrad och värdefull de
senaste 100-200 åren.

/A.L.

anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx

--