[SKRIVA] RE: [SKRIVA] Re: [SKRIVA] Tävlingsite - Writers of the F uture

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 13 Nov 2008 19:10:30 +0100

From: anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx> From: "Mikael Eriksson"
<mikael.s.eriksson@xxxxxxxxx>> > Writers of The future är en tävling som pågått
sedan 1983. Den är till> > för författare> > som ännu inte publicerats
kommersiellt, exakt definition finns på hemsidan).> Även om du säger att den
inte har med scientologer att göra, är jag rätt
> säker på att de ligger bakom! Det brukar vara deras taktik att förneka att
> de har att göra med sina olika grejor. Jämför t ex med Narconen, något
> grejs mot droger, men som "baseras på vetenskapsmannen Hubbards
> metodik".
  Det är klart att det har med scientologerna att göra!
  När man besökte sf-världskongressen i Brighton 1987, hade hubbaristerna hyrt
in sig i delar av programmet, och över bokförsäljningsrummet svävade en enorm
uppblåsbar plastgubbe, som föreställde en figur ur någon av Hubbards böcker.
  Scientologerna har i åratal försökt höja sin halvgud Hubbards litterära
status, och detta med Writers of the Future ingår i den strategin.
  Och det är förstås så att scientologerna gärna försöker dölja kopplingar man
har till div underorganisationer.
  Men det stämmer ju att man förstås inte blir scientolog bara för att man
deltar i deras novelltävling. (För att bli det måste man ansluta sig till en
ohmmätare och betala 100 000 dollar... Och sedan gå omkring med ett fånigt
leende!)

Discover the new Windows Vista