[SKRIVA] Planet med vatten upptäckt

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 19 Dec 2009 20:03:19 +0100

Ser en notis i Expressen (17/12" om "Superjord full med vatten", en s k
extraterrestiell planet som nyligen uypptäckts och som spektralanalyser
misstänks ha massor av H2O. Allt enligt klimatalarmismtidskriften Nature
(notera epitetet, som är befogat).
  Planeten kallas GJ 1214b och ligger 42 ljusår från jorden. Den beräknas ha en
temperatur på 120-280 grader Celsius, så antagligen är vattnet i form av
vattenånga.
  Mer info bl a:

http://www.wired.com/wiredscience/2009/12/super-earth/

http://www.time.com/time/health/article/0,8599,1947868,00.html

http://www.examiner.com/x-27474-North-Carolina-Astronomy-Examiner~y2009m12d17-Astronomy-101-How-astronomers-discovered-the-water-planet-GJ-1214b

http://en.wikipedia.org/wiki/GJ_1214_b

--Ahrvid

Ps. Tala inte om detta för utomjordingarna från "V". Vatten, det var vad de
ville ha! Åh, jag skall slita dem i stycken, jag skall...

Nya Windows 7 - Hitta en dator som passar dig! Mer information.
http://windows.microsoft.com/shop-----