[SKRIVA] Pirater mot FRA

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 13 Sep 2008 13:00:21 +0200 (CEST)

Jo, jag glömde ju att nämna det. Men när jag var på invigningen av Bahnhofs nya
atombombsäkra serverhall, stötte jag på både ordf och vice-ordf i Piratpartiet.
Den förre heter Rickard Falkvinge.
  Vi stod och snackade en hel del. Jag kan ju sympatisera med mycket som
Piratpartiet står för.
  Han nämnde att man nu har nästan 6000 medlemmar, vilket är förträffligt för
ett så pass nybildat parti, och att man kommer att satsa en hel del på EU-valet
som kommer nästa år. Där finns chansen för oetablerade partier att slå igenom
(som typ Junilistan) eftersom folk kan tänka sig att chansa litet mer med sina
röster.
  Piratpartiet är *starkt* emot FRA-lagen. Partiordföranden sade t o m att det
kanske är deras högsta prioritet, före fildelningsfrågor och sådant (vilka dock
förstås inte skall glömmas bort). Det kan bli intressant att se om Piratpartiet
får någon röst i FRA-debatten. (De flesta traditionella partier verkar ju tycka
att det är OK att massavlyssna svenska folkets E-kommunikationer.)