[SKRIVA] Nytt experiment kring "Ur djupet"

  • From: Mackan Andersson <standupmackan@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 15 Apr 2010 15:37:04 +0200

Min senaste bok - "Ur djupet" (en novellsamling med lite annorlunda
sorts skräcknoveller) har varit föremål för rätt många experiment.

Först och främst tillkom en av novellerna genom ett rollspel på Internet
("Odöda mitt ibland oss"). Sedan fick folk möjlighet att läsa hela boken
(alltså inte bara ett utdrag) gratis på Internet.

Just idag gör vi testet att släppa boken som e-bok (i pdf-format) för 15
spänn, så att folk som har en pdf-läsare kan läsa boken, även utan
Internetanslutning.

http://www.mackanandersson.se/2010/04/15/ur-djupet-nu-for-nedladdning/

Tanken är, i korthet att testa om folk kan vara beredda att betala för
något som de kan få, gratis, i annan form. Priset - 15 spänn - är valt
för att det motsvarar ganska exakt vad vi som producerat boken hade
kunnat förvänta oss i royalties om boken getts ut i pappersform via ett
vanligt förlag.

Lyckas experimentet är det naturligtvis jättekul. Och genren (skräck med
vissa sf-inslag) kanske har med listans innehåll att göra?

FWIW

/Mackan

Ps. Hoppas att det här kan inspirera fler att testa liknande (eller
totalt andra) lösningar för självpublicering...
--

This message was wiretapped and recorded by the FRA.
You are encouraged to use PGP, OpenPGP or GPG in any

http://www.mackanandersson.se