[SKRIVA] Re: Mer Potter

  • From: "Anders Lindberg" <anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 5 Aug 2008 13:56:33 -0500

Ahrvid först, sedan Birgitta (och jag sätter in citat manuellt):

>Rowlling?

Rowlling on the Floor Laughing, finns det väl ett uttryck som heter...

>Ja, tänk jag tror jag håller med. J K Rowling har täckt världen i en
>jättelik bombmatta av Harry Potter. Det måste finnas något annat!
>
>Boykotta Potter. Jag har försökt läsa någon bok. Jag hade svårt för den
>och lade undan den efter ett tag. Och detta ska barn stå ut med?

Det dyker upp sådana fenomen som Potter och även Dan Brown. Det är inget att
göra något åt.

Det är en slags masspsykos. Alla skall läsa samma bok och media hakar på.

Författare som Astrid Lindgren hade däremot kvalitet. Hon var populär
decennieum efter decennium, och kunde skriva om olika figurer, och allt blev
lika bra och uppskattat.

Om tio år är Rowling troligen på väg att glömmas bort, för om hon inte skriver
mer Potter kommer alla att bli besvikna och inte vill läsa hennes böcker.

Men hon kan ju glädja sig åt ett antal miljoner på banken. Det är INTE synd om
Joanne K!

/A.L.

anders.lindberg@xxxxxxxxxxxxxx

--