[SKRIVA] Man kan söka Creative Reading/Writing SF

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 22 Dec 2009 11:31:19 +0100

Det verkar som om man fortfarande kan söka den kurs jag läst i höst på distans,
Creative Reading/Writing Science Fiction, vid Gävle Högskola, som tydligen går
i vår också. Egentligen har ansökningstiden gått ut, men man kan söka till
kurser i efterhand om det finns platser kvar.

  Den sida jag använde för att hitta mer info är:

https://www.studera.nu/aw/advancedSearchResult.do?subject.2100.600&publisher=hig&location=All&type"5&type"6&type"1&type"2&type"8&type"4&type"3&intensity=1&period=VT+2010&method=execute&origin=1&destination=1

Ledsen för lång och komplicerad URL. Och kursbeskrivningen finns här:

http://utbdb.hig.se/webkat/kurs.php?kurs_kod=HEE15A

Man kan söka via www.studera.nu. (Har man några av de senaste åren gått
högskolekurser finns ens behörighet registrerad, och det är bara att söka.)
Kursen går på deltid, via Internet och bedrivs på engelska.

  Creative Reading/Writing Science Fiction går ut på att läsa ett antal böcker
som man sedan skall analysera/kommentera. Därefter skall man kommentera andras
kommentarer och slutligen skriva en "kreativ text" (en novell, omskrivande av
en scen ur boken) baserad på boken. Jag fann att det i början var ganska
knepigt att begripa sig på Gävle Högskolas föga strömlinjeformade datorsystem,
men annars kan det nog vara något.

Hitta hetaste singlarna på MSN Dejting!
http://dejting.se.msn.com/channel/index.aspx?trackingid02952