[SKRIVA] Kära vänner

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 3 Dec 2009 08:26:31 +0100

Jo, ni såg den falska E-posten "Dear Friends".
  Ämnet har diskuterats litet på Sverifandom-listan. Det är tydligen välkänt
att det finns "spambots" eller något av detta slag, som helt enkelt tar någons
E-postkonto i de fall någons E-postadress finns att tråla på nätet. Sedan
förfalskar man avsändaradress och skickar ut falska mail. Det är inget att göra
åt. Verkan blev ganska begränsad (det var relativt få, ca 10, falska
meddelanden som sändes ut).
  Jag vill nämna att postningar på SKRIVA är skyddade mot sådant, då mail i
SKRIVA:s arkiv avindentifieras: allt utom "förnamn" (före @) byts ut mot
xxxxx.xx. (Min E-adress finns dock att se på X antal andra ställen, no pun
intended).

Nya Windows 7 - Hitta en dator som passar dig! Mer information.
http://windows.microsoft.com/shop-----