[SKRIVA] Kalenderkomplettering

  • From: Ahrvid <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 3 Feb 2014 15:32:31 +0100

Bertil Falk har gjort en heroisk insats och sänt mig en massa info om events
den närmaste tiden i Skåne. Det mesta kommer i nästa veckas ordinarie kalender,
och jag har också via SvB:s kalender fått info om div saker i Göteborg. Men här
en kalenderkompletterng om evenemang den närmaste veckan - se i övrigt
ordinatie Fantastiska Diversekalendern som postades förra veckan:

3 feb Om Jean Genet, Litthuset, Gbg, kl 18

4 feb Populärhistoria m Ola Larsmo & Åke Person, Medborgarplatsens bibl, Sthlm
kl 18

4 feb Martin Bagge tolkar Harry martinson (musik), Litthuset, Gbg, 18

4 feb Marco Smedberg om Första Världskriget, Gleerups. Lund, kl 18

5 feb Fantomer m Johan Theorin, Josefin Holmström m fl, Musikens hus, Gbg, kl 18

5 feb Sthlm läser-boken presenteras, Stadsmuseet, kl 13

5 feb Håkan Nesser, Signalfabriken, Sundbyberg kl 18

6 feb Visning av utgrävningen på Södermalmstorg, Sthlm, kl 12 och 13

6 feb Vernissage Wood & Wool, rumänsk design, Rumänska Kulturinst, Sthlm, kl 18
7 feb Är en klimatlag lösningen?, Fores, Bellmansg 10, Sthlm, 10.30 anm till
tobias.persson@xxxxxxxx
7 feb Åbo SF-Sällskaps pubmöte, Cosmic cafe
8 feb Utdeln av Moa-priset till Susanna Alakoski, ABF, Sthlm, kl 14,
8 feb Rymdkonstutställning, Stiftsgården, Höör, bilder av Rolf Hepp och K-E
Olsson, rymdtextilier av Tora Greve, datagrafiska blad av Iris Brinkborg och
galaxbilder av Olle Svanlund. Medv amatörastronomen Elisabeth Persson. kl 13-15

11 feb Globala övervakningsskandalen, debatt. Folkets Hus, Gbg, kl 19
De här kalendernoteringarna, som jag postat i något decennium (med vissa
avbrott), grundas egentligen på att jag själv satt och listade events för eget
bruk. Men så tänkte jag att då jag ändå gör det, kan jag lika väl dela med mig
av infon. Då det började som min personliga kalender blir det förstås
stockholmscentrerat, men jag tar gärna in events från annat håll (täckningen
utanför Kgl Hufvudstaden blir bristfällig - jag tar gärna era tips!).
Kalendern får vara som den är, trots sina brister och att urvalet förstås blir
en smula slumpartat. Men jag hoppas en del har nytta av den.
http://elib.se/ebook_detail.asp?id_type=ISBN&id=9186081462 / Läs även AE i nya
E-antologin Sista resan http://www.welaforlag.se/ebok.htm#sistaresan /