[SKRIVA] Har fler twitterproblem?

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 16 Jan 2012 02:44:07 +0100

Som bekant twittrar jag små sf-nyheter på @SFJournalen-kanalen. Det blir något
kanske varannan dag (om inte en sf-kongress pågår, eller liknande) men ibland
har jag något att posta - och det GÅR inte. Jag har nu i två dagars tid försökt
få ut en notis om den kommande svenska sf-serien "Äkta människor", och 20-30
twittringsförsök har alla gett felmeddelandet "Sorry! We did something wrong.
Try sending your Tweet again in a minute."
  I fredags gick det bra att posta om något annat.
  Är det fler som har problem med Twitter?
  Jag misstänker att man har allvarliga kapacitetsproblem, iom  att Twitter
tycks ha stigit enormt i populäritet på sista tiden. Allt går lååångsamt på
Twitter. Det tar tid att logga in. Det går långsamt att få upp msg-listningar.
Det är sirap att byta från en skärmsida till en annan. Sniglar är i farten när
man skall lista något. Att det är problem med att tweeta kan kanske hänga ihop
med (den misstänkta) kapacitetsbristen.
  Någon som har tips om Twitter som berör detta?

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / Läs AE i
nya Vildsint Skymningslandet, årets mest spännande antologi - finns bl a på
SF-Bokhandeln! / YXSKAFTBUD, GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)