[SKRIVA] Gratis sf-läsning online

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 17 Feb 2010 05:25:50 +0100

"The Ultimate Guide to Free SF Reads Online" är rubriken för denna artikel:

http://www.associatedcontent.com/article/131164/the_ultimate_guide_to_free_science.html

Nå, jag tror det finns fler ställen med gratis sf-läsning (jag minns att jag
sett en del - så "ultimate" är det inte m a o) men man får i alla fall en del
tips, inkl Gotenberg, Baen Books, Dr Who-romaner (!), pulps, online-magasin, m
m.
  Ordet "ultimate" (som tycks ha blivit "ultimata" på svenska; ett tramsord man
bör undvika) betyder något i stil med "yttersta"., Säger man "ultimate" skall
det vara det mest extrema, det yttersta, det till vilket inget finns att
tillägga. "Ultimate" betyder alltså inte "något jag tycker är häftigt" eller
"ganska bra", men folk begriper inte ords nyanser i dagens värld...

Vi firar hotmail.se - men du får presenten! Hämta en Trisslott.
http://channels.se.msn.com/triss/-----