[SKRIVA] Förslag om novelltävling forts

  • From: Annika Jägerbrand <dr.jagerbrand@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 2 Sep 2009 13:13:07 -0700 (PDT)

Hej igen,
Det är korrekt att det inte kostar nåt att ge ut boken på vulkan. Däremot kan
man knappast räkna med att tjäna nåt på det ifall man vill ha en rimlig chans
att hålla priset nere.
Det verkar smått struligt att spåra upp alla som skrivit noveller som vunnit i
tävlingar förr i tiden för att få deras medgivande så det kanske är enklast att
satsa på en bok för framtida tävlingar. Då kan man informera om den kommande
antologin i tävlingsreglerna.

Vad gäller layout arbetet för att få i publicerbart skick är det inget
komplicerat. Det går bra att slänga in i wordfil och ladda upp eller
alternativt konvertera till en pdf. Bilder är heller inget problem fast de kan
inte vara alltför stora. Man kan även lägga ut sin egen pdf-kopia av boken på
internet gratis, det strider inte mot det copyrightavtal man godkänner när man
ger ut boken hos vulkan iallafall. (För säkerhetsskull kan man lägga till en
creative commons licens).

Vad gäller någon som är villig att göra jobbet så kanske det finns unga själar
som gladeligen skulle göra jobbet som projekt på gymnasiet eller nåt sånt?
Det är nåt att tänka på för framtiden alltså (?)

MVH
Annika