[SKRIVA] Fantastiknovelltävlingen i Google

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: "skriva@xxxxxxxxxxxxx" <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 9 Aug 2012 19:48:01 +0200

För några dagar sedan gav "Fantastiknovelltävlingen 2012" 1750 träffar i
Google. Så jag tänkte vänta några dagar för att triumferande utropa att
tävlingsnamnet nått över 2000 träffar.
  Men vid koll idag blir det "bara" ca 1400 träffar... (Det har sjunkit,
alltså, utan förklaring.)
  Jag vet inte hur Google räknar. Siter med träffar på sökbegreppet har
knappast försvunnit, utan det handlar nog mer om algoritmer för att inte "räkna
med" äldre sidor.
  I alla fall mer än fördubblades antalet träffar på "Fantastiknovelltävlingen
2012" efter senaste PR-utskicken. Och det är gott nog! Alla de minsta
intresserade bör ha hört talas om tävlingen. En knapp månad kvar till deadline
(31/8) och hittills ca 50 bidrag. Vässa pennorna nu!

--Ahrvid

Ps Tävlingsinfo www.skriva.bravewriting.com

--
ahrvid@xxxxxxxxxxx / Be an @SFJournalen Twitter Follower for all the
latest news in short form! / Gå med i SKRIVA - för författande, sf,