[SKRIVA] Fantastiknovelltävlingen (glöm ej bidra!)

  • From: "ahrvid@xxxxxxxxxxxx" <ahrvid@xxxxxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 27 Aug 2008 14:41:17 +0200 (CEST)

För den som händelsvis missat det, är det snart deadline för SKRIVAS:s
traditionella "stora" sommartävling (som hållits nio år i rad - äldst i sitt
slag). Bidrag inne senast 1/9 till ahrvid@xxxxxxxxxxxx
  Mer om tävlingen har stått på listan, eller kan tillägnas på www.skriva.
bravewriting.com. (Max 50 K, sf/f/skräck, ren text, dvs inga bifogade filer,
inget Word-format el dyl.)
  Idag kom 10 bidrag! Lagda till de ca 56 som kommit (+/- 1-2 för osäkerhet i
räkningen) betyder det totalt 66 bidrag, och då är det 5-6 dagar kvar innan
tävlingstiden går ut. Årets tävling är redan näst störst i serien, och om
tillströmningen fortsätter med den brukliga anklumpningen bidrag tight på
deadline blir den troligen störst i serien.
  Noveller behöver inte vara nyskrivna, utan har du en novell som ligger -
prova att sända in. (Man får också sända fler bidrag.)
  Jag kommer inte att göra någon checklist på insända bidrag. De som bidragit
har istället vardera fått ett mail med tack för tävlingsbidraget, som en sorts
check på att det kommit fram - vid flera bidrag på en gång dock bara *ett*
svarsmail. (Och om jag missat att svara med ett tackmail i något enstaka fall,
sänd om ditt bidrag. Risken är att det inte kommit fram.)
  De senaste dagarna har jag till div mailinglistor och i div forum postat
påminnelser om att deadlinen ligger nära (detta infoutskick är dock mindre än
det jag gjorde i början av sommaren). Är du inblandad i något forum som kan
vara intresserad, vidarebefordra gärna info om tävlingen - innan det är för
sent!