[SKRIVA] Fantastiknovelltävlingen 2011 - utlysning och regler!

  • From: Göran Jansson <jansonsfrestelse@xxxxxxxxx>
  • To: skriva@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 14 May 2011 14:42:57 +0200

Jag har sett på webben att Fantastiknovelltävlingen 2011 har dragit igång!
Det finns postat på till exempel en blogg!
http://ettknytt.blogspot.com/2011/05/fantastiknovelltavlingen-2011.html

Jag undrar om kanske det är så att Arhvid Engholm är för upptagen med allt
sitt dagliga skrivande om SEFF för att ha tid att lysa ut tävlingen. Jag har
inte sett den här å Skriva i alla fall och som sagt har andra redan gjort
det! På en lista för skrivintresserade tycker jag att den ska utlysas i alla
fall så därför gör jag det nu.

Då kör vi igång tävlingen även för alla skrivaiter och jag ska påmina då och
då så ni inte glömmer:

FANTASTIKNOVELLTÄVLINGEN 2011

Bidrag är nu välkomna!

Här är reglerna i citat från bloggen med länk här ovanför:

Regler i korthet:
1. Skicka tävlingsbidrag som ren text (s k ASCII; inga bifogade filer, t ex
Word-filer) senast 1 sept till fantastiknovell@xxxxxxxxxxx SAMT
ahrvid@xxxxxxxxxxx . Använd rubrik "tävlingsbidrag".
2. Noveller skall anknyta till science fiction, fantasy eller skräck. Man
får skicka flera bidrag. Rekommenderad maxlängd 50 000 tecken (inkl
blanksteg och skiljetecken). Språk svenska.
3. Vinnarna utses av en jury. Noveller som placerar sig på någon prisplats
postas även på SKRIVA:s E-postlista.
4. Förstapris 999 kr. Andrapris 499 kr. Tredjepris 299 kr. Därutöver kan
juryn dela ut hedersomnämnanden.
(Utöver prissummor samma regler som för 2010, vilka står på
http://www.skriva.bravewriting.com)

Lycka till!

Hälsar gör Göran