[SKRIVA] Fantastiknovelltävlingen

  • From: Ahrvid Engholm <ahrvid@xxxxxxxxxxx>
  • To: <skriva@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 3 Sep 2011 12:15:08 +0200

Preliminärt har det inkommit ca 100 bidrag till Fantastiknovelltävlingen 2011,
aningen mindre än tidigare år men gott nog! (Mer exakt siffra får jag återkomma
till. En del sände flera bidrag i samma mail, så det är inte lätt att räkna.)
  Juryn består av Niklas Krog, KG Johansson och Pia Lindestrand. Hoppas hinna
börja titta igenom bidragen under helgen (fast jag har iofs mycket att göra -
borde ha fått ur mig ett SFJ ung nu, t ex!). ca 25 bidrag väljs ut till final
och avidentifieras inför juryn. Och det är undertecknad som gör det, vilket jag
hoppas ha kvalifikationer för efter att ha jobbat med noveller i över ett
kvartssekel.
  Skall återkomma  om tävlingen.

(skriva-request@xxxxxxxxxxxxx, subj: subscribe) / Om Ahrvids novellsamling Mord
på månen: http://www.zenzat.se/zzfaktasi.html C Fuglesang: "stor
förnöjelse...jättebra historier i mycket sannolik framtidsmiljö"! / YXSKAFTBUD,
GE VÅR WCZONMÖ IQ-HJÄLP! (DN NoN 00.02.07)