[shkola] Podgotowkata za Zimnite

  • From: Ivaylo Riskov <ivaylo_riskov@xxxxxxx>
  • To: shkola@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 25 Nov 2003 10:03:19 +0200

Zdraweite, shkolnici!

Razbrah za washeto predstawqne w Shumen i kak da wi kazha - rezultatite ne
sa mnogo ocharowashti.  Trqbwa da si
priznem che problem ima. Ne e normalno otbor ot 6 choweka da iskarwa 90
tochki obshto ot sxstezanie. Towa prawi
tochno 15 tochki sredno na chowek. Ne iskam da dawam srawnenie s drugi
godini, no trqbwa da kazha che polozhenieto
trqbwa da se razglezhda kato seriozno. A edno seriozno polozhenie iziskwa i
seriozni (i naj-wazhnoto - swoewremenni)
merki. Zatowa smqtam ottuk natatxk da wi poema az. Kakto prawilno
predpolozhih dosega ne ste imali nqkakwa
seriozna podgotowka. No ottuk do zimnite ima okolo 3 meseca - wreme, koeto e
predostatxchno da se wdigne niwoto
na otbora. S kolko - towa zawisi samo ot was i ot washata uporitost. A shto
se otnasq do men az sxm wi prigotwil
edna programa, koqto ni naj malko da me obremenqwa, taka che zatowa ne mu
mislete. :-)

Taka, kakwoto bilo dosega, bilo! Otsega natatxk neshtata w shkolata trqbwa
da bxdat seriozni. Zashtoto tuk se gotwqt
sxstezateli! Zatowa iskam *wseki* edin ot was, koito ima seriozno namerenie
da reshawa zadachi prez sledwashtite okolo
tri meseca da mi otgowori w personalno pismo do men na posochenite po-dolu
wxprosi. I za da ne ostawqm wxprosxt do
washiqt izbor neka *wseki*, koito chete towa pismo da se schita w tazi
kategoriq. Da poseshtawash shkolata w obshti
linii oznacahwa da se interesuwash ot sxstezatelna informatika! Da si
zapisan w mailing-listata j - sxshto!

A eto i wxprosite:
1. Kakwi motiwi imam da se zanimawam sxs sxstezatelna informatika? Zaradi
udowolstwie, slawa, oswobozhdawane ot uchilishte
ili nqkakwi drugi prichini.
2. Kak opredelqm algoritmichnite si znaniq: nikakwi, pochti nikakwi,
osnowni, naprednali, dostatxchni za karierata mi na
sxstezatel po informatika?
3. Kxde imam poweche problemi: pri misleneto na zadachite, pri pisaneto im,
pri dwete ili nqmam problemi i pri dwete?
4. Kak opredelqm tehnikata mi na pisane: mnogo slaba, slaba, sredna, dobra,
mnogo dobra, moga bez problemi da napisha
wseki algoritxm, kojto uspeq da izmislq?
5. Na kakxw/kakwi ezik/ezici pisha na sxstezaniq? (towa e samo
statisticheski wxpros - nqma po-dobxxr ili po-losh ezik)
6. Koi sa silnite mi oblasti: grafi, kombinatorika, dinamichno, nestandartni
zadachi i wsqkakwi drugi, koito se setite?
7. Koi sa slabite mi strani i kxde iskam da otdelq po-golqmo wnimanie?
8. Koj e accountxt-mi w acm.uva.es(mozhe i bez poslednite 2 bukwi)? Ako
nqmam takxw da si naprawq wednaga i da go napisha.
9. Kakwo wreme moga da otdelqm za podgotowkata si?
10. Kakwo zhelanie imam da se podgotwqm?
11. Neshto drugo, koeto iskam da kazha...

Kakto widqhte w 8-mi wxpros shte iskam da mi kazhete accountxt si w
acm.uva.es. Ako nqmate oshte nepremenno se
registrirajte i mi go izpratete w pismoto. Ochakwam otgoworite wi do kraq na
sedmicata! Ne zakxsnqwajte!

I sega eto kakwo smqtam da naprawq. Sled kato na nqkolko pxti wi dawah
zadachi i ot was ne poluchih nishto, shte smenq
taktikata. Sega shte wi dawam zadachi, no nqma da ochakwam wie da mi
prashtate resheniq, a indirektno shte sledq kakwo
reshawate. Ta planxt e sledniqt: wsqka sedmica shte poluchawate 10
zadachi(tehnite nomera) ot acm.uva.es. Powecheto ot
tezi zadachi shte bxdat elementarni za reshawane i shte sa direktno
prilozhenie na daden algoritxm. S towa se celi da
izgradite tehnika na pisane i bez da se zamislqte da prilagate osnownite
algoritmi(ne e normalno w A grupa da obsxzhdate
oshte kak se pishe Dijkstra). Tezi zadachi ne bi trqbwalo da wi otnemat
poweche ot 15 minuti wsqka. Az obache nqma da wi
iskam da reshawate wsichkite, a da kazhem da imate 7 ili 8 resheni na
sedmica, kato wsqka sedmica shte prowerqwam koi
zadachi ne ste reshili i sxotwetno na kakwo da se nablegne na shkolata.
Po-natatxk sxm predwil i nqkolko online
sxstezaniq, no zasega e towa!

Ochakwam ot wsichki wi seriozno otnoshenie i da mi otgoworite na wxprosite.

Pozdrawi,
  Ivo

P.S. A shto se otnasq do shkolite na Bxchwarowa i Lilito(i wxobshte do
wsichki tezi, koito sa se naplodili naposledxk) - ne se pritesnqwajte.
Izmislena e strategiq i podobni neshta se nadqwame, che nqma da se sluchwat
weche. W otbora shte wlizat tezi, koito go zasluzhawat i maj az shte sxm
tozi, kojto shte dawa kontrolnite... pone za A i B grupa...

--
Ivaylo Riskov <ivaylo_riskov@xxxxxxx>

"If it happens, it must be possible."