[pedijatrija] NOVI MODEL UGOVARANJA . SASTANAK U INTERNACIONALU

  • From: Ilonka Artuković <artukovic.ilonka@xxxxxxxxx>
  • To: pedijatrija@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 9 Dec 2012 21:06:24 +0100

Poštovane  kolegice  i kolege,

Planirani  sastanak u Internacionalu  održan je jučer  8. 12. 2012. god.
 usprkos   nemogućim vremenskim uvjetima.

Sastanak je  sazvan s namjerom prevladavanja nesuglasica u između članova
Društva zbog nesporazuma i  nedovoljnog  protoka
pravih  informacija, te  različitog  tumačenja  novog  modela  ugovaranja.

Nažalost vremenski uvjeti spriječili su mnoge  kolege koji su se najavili
da  će  doći na sastanak, ali ne i naše kolegice iz Rijeke, koje  su se
probile do Zagreba uz iznimne napore. Bilo im je stalo da  osobno otklone
sve nesporazume.

Zato vas sve molim  da ovo neugodno " prepucavanje " preko liste odmah
zamukne. Angažirali su se i odvjetnici. Pa molim vas kolege
nećemo se još i tužiti.
Imamo puno pametnijeg i prečeg posla.

Sastanku su prisustvovale kolegice: Gall, Obersnel , Belulović- Vlašić i
Kasal, zatim Španović, Čović, Armano, Borčić i Artuković s jedne  strane ,
te
kolegice i kolege,   sam  vrh HZZO-a  *dr. Varga , sa svojim pomoćnicama.*

Eto nas nekoliko je imalo priliku , ,  kroz  nekoliko sati pitati  ključne
ljude HZZO-a o svemu što nas je zanimalo.
Moram vam reći da smo bile  dobre, sebe  tu ne ubrajam jer ja nisam puno
pričala.
Žao nam je da nije bilo  nitko  od kolega, dr. Franković   se najavio ali
nije mogao doći.

Sastanak je započela *dr. Španović  *pitajući se da li smo legitimni da
donesemo bilo kakve  zaključke u ime Društva s obzirom na mali broj
prisutnih.

Odmah smo otklonili svaku pomisao na to da se zauzimaju stavovi i donose
zaključci, sastanak je bio radni i sazvan da se
dobiju   objektivne informacije.

*Dakle kolegice i kolege, nismo donosili nikakve zaključke niti zauzimali
stavove, smo smo HZZ-u postavljali pitanja i dobivali odgovore.*

Dr. Španović pokazala  zapisnik od 20.11.2012 i pitala dr. Vargu zašto je
nakon  sastanka u Opatiji  promijenio mišljenje
o modelu *glavarine koji je do sada bio važeći za pedijatriju.*
*Dr. Varga  je decidirano rekao da postojeći model financiranja  više nije
moguć! Nekoliko je puta ponovio*
*TO JE PROŠLOST!*
*
*
Znajući da je to ono što  neki  spočitavate kolegicama, da su one te koje
su promijenile  model za pedijatriju, izričito sam
pitala dr. Vargu, jesmo li bili planirani po starom pa smo to " izgubili"
on je opet jasno odgovorio da ni jedna djelatnost
u PZZ-u neće ostati po starom. Ponovio je " *to je prošlost"*
*
*
*Slijedeće  sporno pitanje je : Kada su članovi povjerenstva dobili sporni
 " novi model ugovaranja"*
* na uvid.*

Svi članovi povjerenstva su novi   model dobili * 19.11. 2012,  a na
sastanak u HZZO su bili pozvani 20.11. 2012.*

DAKLE KOLEGICE I KOLEGE ONO ŠTO JE SIGURNO ,  NOVI MODEL UGOVARANJA ZA
PEDIJATRIJU JE
"*PENTAGRAM"*
*
*
dr.Varga, je kolege ,mladi, sposobni i ambiciozni menadžer, koji hoće
promjene, tako ga je opisao naš dr. Franković i takav jest.

Taj i takav dr. Varga nam je doslovno rekao: da m*ožemo razgovarati samo o
novom modelu. *
Glavna  rečenica mu je: "*Ja  sam  kupac*  *a  vi ste prodavači , prodavači
vaših  usluga.Potrudite se da ih što  bolje prodate,*
*uvjerite me da su dobre"*
*
*
Sigurna sam da je pri tome pomislio " a ja ću se potruditi da ih dobijem za
što manju cijenu" No definitivno  nisam pesimist
dapače,  mislim   da ako se dobro dogovorimo i položimo i sa ovim modelom
imamo šansu.

Mi  prisutni,  smo shvatili i nije nam dugo trebalo, ok, novi model,    i
počeli s pitanjima , naravno o novom modelu. Tu su nam, moram reći,
predstavnici HZZO-a   strpljivo odgovarali na pitanja i tumačili model i to
 cijela 3 sata.

Naša *dr. Armano* toliko ga je " izrešetala" s pitanjima da ju je prozvao
Natašom  Škaričić ( novinarka koja piše o aferama u zdravstvu
ako slučajno netko ne zna).

Ja vam kolege neću ovdje tumačiti  pentagram. Trebalo bi mi puno vremena,
mnoge stvari još nisu sigurne , i ostavljene  su za
za  pregovore.
Mogu vam samo reći da ćemo se morati dobro i stručno pozabaviti
 pentagramom. Od  presudnog će značenja biti kako posložiti
famozne *DTP.*
*
*
*O DTP  *ću vam reći samo slijedeće, jer vidim da mnogi ne razumiju što su
to DTP, skoro svi se hvatate za one koje nam posebno
plaćaju pored glavarine.

Kolegice i kolege, sve što radimo npr: pregled, sistematki pregled,
cijepljenje, savjet, pisanje raznih  potvrda, ukratko svaki naš
postupak je Diferencijalno  Dijagnostički Postupak.

Ključno je da to zapamtite, jer će cijela naša preventiva  biti da, tako
kažem, prevedena u DTP .
Razvrstati će ih u razne *razine. Po sadašnjem modelu preventiva je DTP  2-
ge razine, ma šta to značilo.*
* *
*Tu nam trebaju  dobri matematičari da vide u koju razinu što staviti, da
što bolje prođemo. To se da ispregovarati.*
*
*
Dr. Varga je rekao da je iz SKZ povukao 5% sredstava u PZZ-e pa neka ih
uzmemo. Nama je jasno da nećemo dobiti
više ali da barem ne izgubimo, ili da ne izgubimo puno.
*U svakom slučaju možemo pregovarati  i  hoćemo,  a to je dobro.*

*Dr. Varga je istaknuo da ovim modelom štiti " male timove" jer time
nagrađuje kvalitetu a na neki način kažnjava*
*"nakrcavanje " pacijenata što je kvantiteta  na  račun   kvalitete.*
*
*
Neki od nas su odmah imali prigovor, rekli smo da smo za to da se štite
mali timovi u mjestima gdje ne mogu imati iz objektivnih
razloga više pacijenata, ali  tko  tko kaže da" veliki timovi" ne rade
kvalitetno.

Spominjalo se još jedno " nagrađivanje " a to je * grupna praksa. * Grupnu
praksu gospodin Varga jako forsira.
O tome smo ga sve ispitali, jesu li timovi  svaki sa svojim računom- *jesu,
*mogu li se npr. udružiti 4 pedijatra-*mogu, ali mu je draže udruživanje
 raznih specijalnosti, i to što veći broj.*
*
*
Dr. Armano je pitala kako se HZZO-u isplati  grupna praksa jer ju dodatno
plaća, ja sam pitala u " čemu je kvaka", nije odgovorio.

Kolegice i kolege, pitali smo ih još svašta o *plavoj knjizi-* rekao da je
više nema, o tome da li ćemo imati *jednaku mogućnost *
*prihodovanja* kao druge djelatnosti u PZZ-u, nismo dobili jasan odgovor
itd.. itd...

Na kraju sastanka dr. Španović se zahvalila  predstavnicima HZZO- na
susretljivosti i strpljenju kojim su nam preko 3 sata tumačili novi model
ugovaranja

Sad sam zaista umorna od pisanja. još će  se javiti sigurno i drugi
sudionici sastanka , npr. dr. Španović pa će vam još
navesti pitanja koja sam ja zaboravila i pojasniti  malo bolje pojasniti
model.

Mogu samo reći još i to  sastanak protekao u dobroj atmosferi, te da smo i
prije i poslije svi zajedno uključivši i predstavnike HZZO-a
popili  kavu.

Srdačan pozdrav,  Ilonka

*
*