[pedijatrija] HUP,10.10.2012.

  • From: Đurđa Španović <djurdja.spanovic@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <pedijatrija@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 11 Oct 2012 09:33:13 +0200

Cijenjene kolegice i kolege,
jučer, 10.10.2012.god. je u HUP-u ( Hrvatska udruga poslodavaca ) održan
sastanak predstavnika udruga u zdravstvu.Svaku udrugu zastupao po jedan član ,
a za Hrvatsku udrugu poslodavaca u zdravstvu tri člana .Nazočili su
predstavnici sve 4 udruge obiteljske medicine,
predstavnik ginekologa, Hrvatske liječničke komore, Hrvatske stomatološke
komore, Hrvatske udruge poslodavaca u zdravstvu te organizatori .
Tema sastanka: Novi model ugovaranja
Svako od prisutnih je izložio svoje mišljenje i stav udruge koju predstavlja.
Ja sam zastupala mišljenje doneseno 22. rujna 2012.god. na UO HDPSP ( zapisnik
ste imali na uvid ), a koji predloženi model za obiteljsku medicine ne smatra
dobrim rješenjem za pedijatriju.
Tražila sam da se sredstva ne umanjuju i da mogućnost dohodovanja za sve
djelatnosti u PZZ bude jednaka ( što do sada nije bilo- npr. administriranje ).
Nadalje , naglasila sam da je zdravstvena zaštita djece  posebna djelatnost u
PZZ  (sa izuzetno dobrim pokazateljima  rada)  te da tražimo da se prepozna i
vrednuje njena specifičnost , prvenstveno preventivne mjere i savjetovališni
rad.
Predlažemo da se zadrži:
- financiranje putem vrijednosti osigurane osobe
- sadašnji standardni iznos novčanih sredstava uvećan za preventivni rad
-  "Hladni pogon" ne podržavamo , jer smatramo da nije pravičan niti
stimulirajući.
- DTP ne veći od 10%  ( dodatno financirani , jer su  izvan Plana mjere
zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja )
- učinkovitost je prihvatljiva , ali indekse kvalitete treba razraditi te
dodatno financirati
- grupna praksa treba bit neobvezujući dio ugovaranja
Svi ostali nazočni su podržali Novi model financiranja kao prihvatljiv, jer
smatraju da glavarina nije dobar način strukturiranja dohotka.
Predloženo je  da se Novi model pilotira na 6 mjeseci prije nego se ugovori.
Organizator će sastaviti priopćenje za javnost , a ja ću vam ga (prije konačne
verzije) proslijediti na mišljenje.

Pozdrav
     Đurđa Španović