[neveh-l] Fw: הפגנה היום ב13:00 מול בית הדין לעבודה ועדכון לגבי המו"מ!!!

  • From: kfar-etzion <reuw@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: צוות כללי נווה חנה <neveh-l@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 12 Dec 2007 18:22:23 +0200

  שלום לכולם,

  אנו רוצים להזכיר לכם שהיום ב13:00 יש הפגנה מול בית הדין לעבודה ברח' קרן היסוד
20 (קצת לפני גן הפעמון) במחאה על צווי המניעה. ההפגנה הזאת היא חשובה ביותר!! אנו
חייבים להראות את מחאתנו נגד האמצעי הלא דמוקרטי של הצווים. בבקשה להגיע!!!!

  למטה צירפנו מכתב ממוטי מורל יועץ של רן ארז שחלק מהמו"מ, לגבי המהלך המדוייק
מדוע המו"מ התפוצץ, האוצר עדיין מנסה להכניס אותנו בכוח לרפורמה "אופק חדש" של
הסתדרות המורים!! האוצר מוכיח שוב ושוב שלא ניתן לתת בהם אימון!!

  אנו מקווים לראות אותכם בע"ה בהפגנה היום.

  בברכה,

  מטה המאבק להצלת החינוך

  פורום המורים הדתיים

  עידכון המשא ומתן - למה התפוצץ

  שלשום הביא רן ארז לפריצת דרך במו"מ. האיש שהאוצר אמר ש"לא מסוגל להגיע להסכם"
שינה כיוון והציע לאוצר הצעה שבילבלה אותם. אחרי שעתיים של התייעצויות הם אמרו
"מסכימים".
  ההיגיון בהצעתו של רן ארז התבסס על הלוגיקה הבאה:
  האוצר הציע למורים 8.5% תוספת שכר תמורת שעות עבודה בערך שעה נמוך יותר.
  האוצר אמר שה-8.5% ישולמו ב-3 תשלומים עד יוני 2009.
  האוצר אמר שזה על חשבון הרפורמה.
  האוצר אמר שהמורים יקבלו בשלב ראשון 3%, אחרי השביתה ידונו הצדדים על הרפורמה עד
יוני, ואם עד אז לא יגיעו להסכם - יקחו מהם בחזרה את ה-3%.
  האוצר אמר במפורש שהוא רוצה רפורמה עם 26% תוספת שכר ו-60% תוספת שעות = הורדת
שכר השעה בצורה דרסטית. כמו כן הוא רוצה ביטול גמולים המהווים כ-30% משכר המורה.
  בקיצור - רפורמת וסרמן.
  רן ארז ידע שלעולם לא נסכים לרפורמת וסרמן בעל-יסודיים, ולכן אין סיבה לקבל את
הצעת האוצר ולנהל מו"מ על רפורמה תחת חרב האיום שה"מקדמה" של 3% תילקח מאיתנו אם
לא נסכים לרפורמה הזאת. וכך נישאר בלי כלום: בלי תוספת שכר, בלי רפורמה, בלי הקטנת
כיתות, בלי החזרת שעות.
  עם רפורמה כזאת - עדיף בלי רפורמה.
  לכן החליט רן ארז לוותר בשלב זה על הרפורמה הזאת כליל, להשיג מה שניתן להשיג
עכשיו ולהיכנס מחדש לדיונים על רפורמה אמיתית אחרי השביתה.
  עלות הרפורמה של האוצר - מיליארד וחצי ש"ח.

  האוצר אמר כל הזמן שלא ידון עם המורים על הקטנת כיתות והחזרת שעות. שנושאים אלה
לא יהיו חלק מההסכם עם המורים. הוא התחייב לביה"ד שהוא יעשה זאת בהחלטת ממשלה.
כולנו יודעים מה שווה החלטת ממשלה.

  לכן הציע רן ארז לאוצר לוותר בשלב זה על הרפורמה, ולהסיט את הכסף להקטנת כיתות
והחזרת שעות לחינוך העל-יסודי בלבד - בתכנית מסודרת תוך 5 שנים בהסכם עם המורים.

  האוצר התייעץ - והסכים.

  למחרת נפגשו הצדדים לסיכום. התקשורת היתה אופטימית: הנה השביתה הולכת להיגמר.

  עורכי הדין התיישבו לנסח את ההסכם.

  עורכת הדין של אירגון המורים חזרה לחברי האירגון: "הם רוצים לכתוב שהקטנת הכיתות
היא גם ליסודיים וגם לגני ילדים". = חזרה של האוצר מהסיכום מאתמול לפיו הכל הולך
רק לעל-יסודי.

  באשר ל1.5% תוספת ליקויי למידה: האוצר הוא זה שהציע את המספר הזה קודם.
  אבל הערב הוא חזר בו.

  באשר להחזרת השעות, האוצר התלבט אם יוחזרו 80,000 שעות או 110,000 שעות.

  לפתע, בשעה שמונה וחצי, קרא מנכ"ל האוצר ירום אריאב לרן ארז אל חדרו ואמר לו:
  "אני מצטער. דיברתי עם שר האוצר. החזרת השעות לא יילך. אין כסף".

  רן אמר: "אתם חוזרים בכם מסיכום אחרי סיכום. אתם חוזרים בכם מהכל. אם כך, אין על
מה לדבר" - ועזב.

  זה האוצר שלנו. מסכמים דברים - ואחר כך חוזרים בהם.

  שום דבר לא יעזור. הם רוצים רק דבר אחד: לשבור אותנו.
  רוני בריון הבטיח לאולמרט בתחילת השביתה: "תן לי 5 ימים ואני שובר אותם".
  אחר כך אמר לאולמרט: "תן לי עוד 10 ימים - ואני שובר אותם".

  ועברו 52 יום והמורים, מה לעשות, לא נשברו.

  בתכנית "פגוש את העיתונות בשבת אמר הבריון: "אני שר אוצר חלש?! 50 יום המורים לא
מצליחים לקפל אותי".

  זה האיש. החינוך לא מעניין אותו. שום דבר לא מעניין אותו. הוא מונע על ידי
מוטיבציה אחת בלבד: שהמורים לא "ישברו" אותו.
  גם כאשר המורים שמים את טובת מערכת החינוך לפני השכר שלהם.
  אתם יכולים לכעוס על רן ארז שהציע את זה, אבל האיש חכם ומתכנן כמה צעדים קדימה.
  רק שאת הבריון לא מעניינת טובת מערכת החינוך הקורסת.
  ונערי האוצר מחפשים כל הזמן איך לא לקיים התחייבויות.

  זה המצב. אין ברירה. ממשיכים במאבק.

  (הערה אישית: כל כך רציתי שזה ייגמר. אני כבר עייף ותשוש. אבל ההתנהגות של האוצר
לא מאפשרת לי להפסיק. זה מאבק של השפויים ובני התרבות נגד בריוני ההון והשלטון).

  ממשיכים.

  מוטי מורל

  --
  Motti Morell