[listapzzvpz] Re: suradnja sa dispečerima u hitnoj i sanitetu

  • From: Berislav Bulat <ordinacija.cabuna@xxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: listapzzvpz@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 24 Jul 2015 14:42:26 +0200

Baš mi drago da pitate, jer sam i sam primijetio ovih dana određeno nesnalaženje u ZZHMP po tom pitanju.

Naime, ove vrućine uzimaju danak i ja, kome god odem u KP ovih dana, moram zvati prijevoz za OHBP te ih se i hospitalizira, pa 'ko živ, 'ko mrtav...

U svakom slučaju, svaki put je s dogovaranjem bila druga priča:

slučaj 1.: nazovem 194 (to im je direktan broj, da se preskoči 112, a isto se snimaju pozivi p.p.), kažu mi neka se javim "hladnom prijevozu" - treba up i nalog za SP koje ispisujem ručno u KP, doći će samo vozač (što je često slučaj s "hladnim" prijevozom), moram organizirati pratnju

slučaj 2.: nazovem sanitetski prijevoz, pitaju je li hitno, oni mogu tek za preko sat vremena (a tad već prestaje redovno radno vrijeme u bolnici pa mog pacijenta s pneumonijom neće zaprimiti pulmolog) iako sad imam člana obitelji za pratnju - nek se javim na 194; tamo opet objasnim situaciju, tražim TIM2 radi i pitam za potrebne dokumente - prvo kažu treba sve, onda se gđa ispravlja - dosta je samo uputnica

slučaj 3. (odmah idući dan nakon slučaja 2.): pošto je popodne i pac. je loše (hipotenzivna, somnolentna), zovem odmah 194 i tražim TIM2, pitam za dokumente - kaže, treba samo uputnica, nalog za SP ne treba. 5min poslije zove isti dispečer da javi da im ne treba ništa jer će TIM2 to upisati kao intervenciju pa samo oni ispisuju svoj Obrazac 7 koji predaju na OHBP.

Uglavnom, i kod njih je nejasna situacija obavljaju li samo prijevoz pa uzimaju naš nalog, rade li intervenciju pa im ne treba ništa, ili čak i opcija da TIM1 obavlja prijevoz (kad tražimo pratnju liječnika), a od nas trebaju uputnicu jer to nije njihova intervencija (slučaj 4., ali od prošle godine).

No, sve će se to, nadam se, lako srediti kad ih malo podsjetimo na NJIHOV dopis koji stavljam u prilog (ne obraćajte pozornost na oznake markerom - prvi i zadnji odlomak su za ovu priču najvažniji!)

Evo poslat ću obavijest o tome (i dopis u prilogu) kolegici Galešev da proslijedi dispečerima...

Meni je ipak uvijek ugodno razgovarati s našim ZZHMP prijevoznicima jer kad se sjetim početka odmah nakon staža u Belišću, i ja sam strepio kao i Vi, jer su nas iz HMP OBŽ za svaki prijevoz provjeravali i mora li baš pacijent ležati ili mora li baš imati pratnju, a ako je slučajno sjedeći - što ne ide svojim prijevozom... dok to ovdje nikada nisam doživio, bar ne na osoran način kako sam tamo imao iskustvo.

Problem s "viškom" prijevoza su mi znali pripomenuti kada su pacijenti imali ideje da ih se vozi svakodnevno za KBCO radi zračenja, iako imaju osigurano mjesto za hospitalizaciju, ili kad je pac. bio naručen za MR u 18h (dakle, popodne, kad je "hladni" prijevoz u pripravnosti). Za kontrole HZZO-a po tom pitanju još nisam čuo.

Dana 24.7.2015 11:37, Dr. Peček je napisao(la):

Dragi kolege,
samo me zanima kakva su vaša iskustva vezano uz komunikaciju i tumačenja o zbrinjavanju pacijenta koji nije red hitnosti prvog stupnja, a mora ići na OHBP radi zbrinjavanja .
Današnji slučaj, baka u staračkom domu pala još sinoć, ne može stati na nogu, bolnost u preponi, vrlo izgledno da ima napuknuće , ima i 92 godine.
Zovem preko dispečera da mi pošalje sanitet da je odvezu na hitni bolnički radi obrade. Naziva me voditeljica dispečerske službe da me prosvijetli da sam mogla zvati direktno sanitet , a ne uzimati njihovo dragocjeno vrijeme.
Kada zovemo sanitet oni skaču na stražnje noge jer njih se smije zvati smao za hladne stvari dan ranije. Po njihovom tumačenju ako ja trebam prijevoz da bi se vozilo nekog na OHBP, onda je on hitni pacijent i treba zvati 112.
Već imam nervozu želuca kad moram zvati , jer obavezno dobijem porciju. Kao da ja imam proviziju za prijevoze.
Da ne spominjem neprekidne prijetnje doktorom Travicom da će nam doći u kontrolu radi tolikog pisanja santietskih prijevoza.
Zanimaju me iskustva vas ostalih, sada mi je dogorjelo , moram reagirati dalje.

--
Berislav Bulat, dr. med.
Dom zdravlja Virovitičko-podravske županije