[ks] Küsimustik uuesti

  • From: Anu Taprim�e <anut@xxxxxx>
  • To: ks@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 25 Mar 2008 13:54:07 +0200 (EET)

Edastan küsimustiku uuesti. Palun võimalusel aidake üliõpilast. A.T.
-----------------------------
Tere
Olen Merli Jürisoo ja ma õpin Tartu Ülikooli Türi Kolledžis
keskkonnateadust. Pöördun Teie poole palvega, et Te aitaksite mul läbi
viia küsitlust, vastates allpool olevatele küsimustele.
Ma kirjutan lõputööd teemal „Geneetiliselt muundatud põllukultuuride mõju
keskkonnale“. Küsitlus on uurimuslik osa minu lõputööst. Uurimuse käigus
loodan saada vastuseid põllumeestelt, keskkonnaorganisatsioonidelt,
bioloogia ja geograafia õpetajatelt/õppejõududelt, taimeökoloogia-,
botaanika-, geenitehnoloogia-, bioloogia-, geograafia- ja
majandustudengitelt jt. Ma väga loodan, et Teil on aega vastata
all-olevatele küsimustele. Vastuseid ootan hiljemalt 14.aprill 2008.
NB! Palun lisage vastustele ka oma eriala (nt: keskkonnaspetsialist,
bioloogia õpetaja, geograafia tudeng). Vastake palun ka siis, kui Te ei
oska mingile küsimusele vastata (jätke küsimus vastuseta).
Vastused palun saata aadressil: merlijurisoo@xxxxxxxxx

Eriala, mida õpite?
1.      Kas Te olete kuulnud geneetiliselt muundatud organismidega kaasnevatest
(GMO) probleemidest?

2.      Millistest probleemidest olete kuulnud? Millised ohud ja riskid võivad
tekkida GMO-de kasutamisel?

3.      Millised ohud ja riskid võivad tekkida GMO-de kasvatamisel?

4.      Kas GMO-de kasvatamist peaks reguleerima?

5.      Kas Eestis peaks lubama GMO-de kasvatamist?
Kui jah, siis kas kõiki GMO-sid?
Kui vastus on mitte kõikide, siis milliste GMO-de kasvatamist peaks lubama?

6.      Milliste GMO-de kasvatamist peaks keelama?
        Kui jah, siis miks peaks kasvatama Eestis GM kultuure?

7.      Kas GMO-de kasvatamine on majanduslikult mõtekas või ei ole?
        Kui jah, siis kuidas GMO-de kasvatamine parandab Eesti põllumajanduse
olukorda?

8.      Miks on mitmed organisatsioonid ja teadlased GMO-de kasvatamise vastu?

9.      Millistest järgmistest GMO-dega seotud keskkonnaohtudest olete kuulnud:
a)      geenisiire
b)      kahjulik mõju bioloogilisele mitmekesisusele
c)      geneetiline ebastabiilsus
d)      mürgile allumatute umbrohtude teke
e)      põllumajandusmudeli muutumine
f)      intellektuaalse omandiga seotud probleemid (patendid)

10. Milliseid GMO-dega seotud riske hindate tähtsamateks, milliseid
vähemtähtsaks?
[...]
g)      võimalikus terviseriskid

12.     Kas Te teate, kuidas on GMO-de kasutamine Eestis reguleeritud?
Lühidalt, mida Te teate?

13. Kuidas ja mida peaks reguleerima GM taimede ja tavataimede
kooskasvatamisel? (nn kooseksisteerimine)?

14.     Kas Teil on loenguid, kus räägitakse GMO-dest? Millistes?

15.     Kas Teil on loenguid, milles räägitakse GMO-de probleemidest,
riskidest, mõjudest? Mida mainitakse probleemidena ?

Keskkonnakorralduse õppetooli koduleht http://www.tlu.ee/kesk/
Ajutine foorum: http://www.matkaja.com/ -> matkafoorum ->keskkonnakorraldus