[knjigofili] Re: knjige u cetverokanalnom obliku

  • From: "Marijan Janev" <janevm@xxxxxxxxx>
  • To: <knjigofili@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 9 Jan 2007 09:59:00 +0100

Pozdrav,
O tome da je CD jeftiniji od bilo koje kvalitetnije kazete, pisao sam na
listama jos prije par godina. Sada je chak i rewritable-CD i recordable-DVD
jeftiniji od kazeta, tak da knjizhnice nemaju nikakvog opravdanja da ne
predju na taj medium. Medjutim, ono sto njih sprijecava nije ekonomska
racunica, vec unutarnje borbe za moc i pozicije i sprijecavanje normalnog
toka odvivanja stvari. Inace, tko bi, ako je iole razuman, onemogucavao da
se kompletno uvede ovakav nacin pravljenja mastera i kopiranja ako mu je
jasno da je i jedno i drugo daleko jeftinije kao investicija od sada vec
uslovno receno zastarelih kazeta.
Daisy format je mnogo proshireniji, Davide, nego samo u Shpanjolskoj i par
skandinavskih zemalja, jer ga sve masovnije koriste gotovo sve starije
clanice Europske unije i SAD. Medjutim, za sada nema potrebe da se skreka
bilo koji komercijalni daisy player, jer odavno postoji jedan besplatan koji
je poput winampa. E sada, ako netko zeli, postoje i par drugih dobrih
komercijalnih playera poput Easyreadera koji su strasno jednostavni za
koristenje. Valjda jos i sada postoji potreba za krakiranje daisy producera,
al do danas nisam nasao nijednog skrekanog , osobito ne koji podrzava daisy2
i daisy3. Valjda ce ih bit kada se daisy format popularizira do te mjere da
ga svi pocnu koristit kojima je potrebna multimedijalna knjiga.
Mislim da je onaj software kojeg je pomenuo Gordan nesto sasvim drugo od
daisy, jer kod daisy-ja tekst se moze najnormalnije chitat tekst na ekranu.
Gordan je sasvim u pravu kada kaze da medju slijepima postoje ljudi koje ne
zanima ovo novo i da sve sto hoce jest da mogu i dalje chitat knjige na
svojim starim reproduktorima. Hmm, pa oni mozd ai imaju pravo na to, al kada
se 99% slijpe populacije modernizira, onda ce morat i oni jer postat ce
neisplativo da se za par ljudi snimat kazete.

Ako uzmemo u obzir da u Beogradu jos nisu poceli da digitaliziraju svoje
knjige, moram vam reci da mi jedino novosadska biblioteka redovito shalje
knjige na CD-ima, dok, i pored toga sto sam tko zna koliko puta naglasavao
da zelim knjige na CD-ima, iz Zagreba nikad do sada mi nisu poslali ni jednu
takvu knjigu. A oni ih redovito snimaju vec duze vrijeme. Mozda je to stvar
njihove politike slanja knjige u inozemstvu, ne znam, osobito ne zasigurno
jeli to bas tako.
Bok!
Marijan