[Klass-93] Veckopeng och godislöfte?

  • From: Gunnar Heikkilä <gunnar.heikkila@xxxxxxxxx>
  • To: klass-93 <klass-93@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Mon, 08 Nov 2004 20:23:15 +0100

Hej alla,

jag har precis haft en diskussion om veckopeng med mina barn, och de anser
förstås att alla andra får mer. Är det så?

Hos oss så får Anton (13 år) 40 kr/vecka, Isak (11 år) 30 kr, Emma (9 år) 20
kr. Dessutom får de lördagsgodis, och vi betalar eventuella biobesök och
busspengar. Ingen har något arbetskrav på sig för att få ut pengarna.

Hur ser det ut hos er?

Barnen pratar dessutom om att eventuellt köra ett "godislöfte", dvs utan godis
i ett år (eller några månader) ger en viss summa pengar. Är det någon som
testat detta, och hur stor belöning har ni kommit överens om i så fall?

Jag funderar på runt 1000 kr/år, eller kanske 75 kr/månad om man kör en sådan
variant. Vissa undantag (födelsedag, jul och sånt) kan kanske också vara OK?

/Gunnar

Mejllista för klass 5B, Stadsöskolan, Gammelstad

Adress : klass-93@xxxxxxxxxxxxx
Info   : http://klass-93.webhop.org
Arkivet: //www.freelists.org/archives/klass-93