[kfar_etzion] Re: הודעה עלאסיפהקהילתית

  • From: Yishai Beeri <yishaibeeri@xxxxxxxxx>
  • To: מירקי יעקב <mirki@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 1 Sep 2015 09:04:24 +0300

שלום מירקי,

תודה על הפרסום והפרטים. לגבי מעבר מערכות החינוך - אך שאני תומך במהלך, לצערי
בצורה שהוא מובא בפנינו אינני רואה כיצד ניתן להצביע בעד.

אבקש להעיר על מספר נושאים:

1. המשפט "כל שינוי מהותי במערכות אלו מחייב חשיבה עם הקיבוץ." שמופיע בהצעה,
סותר באופן חד את מה שאת ושאר חברי הוועד אמרתם לי בפגישתנו האחרונה בנושא.
האם זו תוספת של הרגע האחרון? לעצם העניין:
א. זהו נוסח עמום שמוביל לצרות, כאשר בעת מבחן כל אחד יכול לפרש אותו
כרצונו.
ב. דעתי בנושא ידועה - אין שום טעם ליטול את ניהול החינוך עם כבלים מהסוג
שמשתמע מהסעיף הזה. אם לא סומכים על שיקול דעתה של האגודה באופן מוחלט, זהו
בזבוז זמן.

2. בחירות לשתי ועדות החינוך - דחייתן לסוף 2015 היא בעיני טעות (ושוב, שונה
מהותית ממה שהצגתם לי באותה פגישה). יש לשאוף לקיים בחירות מוקדם ככל שניתן,
ולאפשר חפיפה משמעותית. סוף ספטמבר נראה כמו זמן מתאים מאוד.

3. בנושאים התקציביים חסר פירוט קריטי:
א. פירוט של מבנה ההוצאה של 150 אש"ח לניהול וכלליות של החינוך.
ב. עד מתי ההתחייבות של הקיבוץ להשתתפות של 100 אש"ח בעלויות? האם רק
לשנה"ל הקרובה? מעבר לכך? אי אפשר להחליט ברצינות לקחת מערכת ללא הפרטים האלה.
ג. חסרה הבהרה בדבר ניתוק תקציבי בין מערכת הגיל הרך ובין מערכת החינוך.
האם הן פועלות מאותו מלכ"ר? יש לוודא שהתקציבים נפרדים לחלוטין.
ד. לא ברור מהנוסח האם כאן מוצע להגדיל את התקציב ב-50 אש"ח בשנה? ומה
המקור לתוספת? *העלאה של המס החודשי? קיצוץ בסעיפים אחרים?* ללא פירוט אי אפשר
להצביע על כך.
ה. תקציב האגודה מאושר באסיפה מדי שנה קלנדרית. יש להבהיר שלכל היותר ניתן
לאשר הוצאה חדשה (והתחייבויות חדשות) רק לשארית 2015. תקציב 2016 יצטרך להיות
מובא כרגיל לאסיפה לאישור.

4. ובפרט לגבי עלויות החינוך (150 אש"ח בשנה):
א. ישנה אמנם אמירה כללית שזה מיועד לצרכי כלל ילדי היישוב, אך זו עומדת
בסתירה למה שקורה בפועל, ולתוכנית המערכת לשנה"ל הקרובה. איך ניתן ליישב סתירה
זו?
נכון לעכשיו חלק הארי של העלויות האלה מופנה דווקא *לא* לכלל הילדים,
ואינני מבין מדוע האגודה צריכה לממן זאת. זהו סעיף תקציבי כבד (דומה לכל תקציב
התרבות, למשל) - שללא פירוט מסודר ושקוף אין מקום לדעתי לאשר בחטף.

חבל שהפרסום לקראת אסיפה חשובה כל כך יוצא מאוחר כל כך. את כל הנ"ל אפשר לתקן
במאמץ לא גדול. אני מציע ל*דחות את האסיפה* עד להשלמת כל הפרטים ועיון מחדש
בנושאים המהותיים.

בברכה,
ישי

*אסיפה של אגודה קהילתית
מתיישבי כפר עציון *

*האסיפה מתכנסת ביום רביעי , יח אלול תשע"ה ,
2.9.2015 בשעה 20.30 באולם אירועים *

* בסדר היום : *

*1. ** מבנה אירגוני – עקרונות + וועדות וצוותים . – דיון ואישור . *

* מצ"ב קובץ מידע. *

* אישור הועדות ייעשה בתוך האסיפה בבחירת הרכב הועדה המוצע *

* באמצעות דפי הצבעה . *

*2. ** מערכת החינוך הקהילתית – דיון ואישור מעבר לאחריות וניהול
לאגודה קהילתית .*

* מצ"ב קובץ מידע . *

* ניתן לפנות בשאלות גם לפני האסיפה . *

* בשם- מיכאל ברוכי