[kfar_etzion] Re: [kfar_etzion]שינוייםבאורחותחיים

  • From: אמיתי פורת <mipo@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: yochanan@xxxxxxxxxxxxxxxxx, kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 10 Apr 2007 15:06:31 +0300

יוחנן וכולם שלומות

1.      איני מכיר את השינוי בדגניה לעומק, אך מן הסתם הייתה וישנה לא מעט שרלטנות
מכל הכיוונים (המחייבים והשוללים שינוי). השורה התחתונה בדגניה היא בחירה של רוב
החברים במודל של שינוי.

2.      כעיקרון בהצבעות ציבוריות, איני "קונה" פרשנויות של בחירה לא אמיתית מתוך
טענה שהפחידו אותנו ושיקרו לנו (גם בבחירות לכנסת, או כיוצ"ב ברמה הפוליטית
והלאומית). בכל אופן המוציא מחברו עליו הראיה ואני רואה באתר של דגניה מגוון דעות
בנושא השינוי. אכן יש אחריות להנהגה לנהוג בצורה הוגנת, ויש לתבוע ממנה לעשות כן.
בסופו של דבר הבחירה של האנשים נובעת גם מהיבטים רציונליים, גם מרגשות, גם מ"פחד"
ושלא לשמה (גורמים שליליים), גם מ"אהבה" ולשמה (גורמים חיוביים), על כן איני מתפעל
מהטענות כי אנשי דגניה רומו והולכו שולל בבחירתם בשינוי אורחות חייהם. האומנם כך
ארע ליותר מ-190 קיבוצים (כ-70% + מהתנועה הקיבוצית)? את כולם שיקרו ומכרו להם
"שינוי"  שלא רצו בו?

3.      בנושא א"ד גורדון, חרף הטיעונים "הרציניים" ו"הראיות" המובאים במאמר
המצוטט מעיתון !!! אני סבור שדברים שאמר גורדון בשנות העשרה וה-20 של המאה הקודמת,
רלבנטיים לדיונים הערכיים שלנו בנושא אורחות החיים הקיבוציים. דבריו של גורדון
הנוגעים לערכים, או למסגרת ולשיטה, לתכנים ולצורות, בנושא ערבות הדדית, שיתוף
ושוויון, יכולים להיות גירוי למחשבה מעמיקה בנושאים אלו. אין בכך כדי לטעון
שגורדון תומך או תמך ברשת ביטחון או במודל דגניה לשינוי אורחות החיים.

4.      כיוון שלמדתי את הנושא בעבר, אני מצרף, לך יוחנן (ולכל מאן דבעי), מעט
חומר בקובץ בנושא גורדון והקיבוץ.

אמיתי

  _____