[kfar_etzion] Re: תשובה: Re: נעילתביתהכנסתנאלפרסםבהדהקרוב

  • From: yehodah schwartz <schwartz@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 25 Dec 2014 09:12:58 +0200

כמובן שאני מסכים עם אריק על כל כמלה.

שבת שלום לכולם

יהודה שוורץ

From: kfar_etzion-bounce@xxxxxxxxxxxxx
[mailto:kfar_etzion-bounce@xxxxxxxxxxxxx] On Behalf Of
harzahav@xxxxxxxxxxxxxxxxx
Sent: Thursday, December 25, 2014 7:37 AM
To: sandy@xxxxxxxxxxxxxxxxx
Cc: motem@xxxxxxxxxxxxxxxxx; kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [kfar_etzion] תשובה: Re: נעילת ביתהכנסתנאלפרסםבהדהקרוב

בוקר טוב.

גם אני מודה שההחלטה קשה לי, אבל, יש לי שתי הערות שמסנגרות עליה.
א. אנחנו לא המצאנו את זה. בבית הכנסת "גבורת מדרכי" בשכונה שבה הורי גרים
בגבעתיים, הדבר קיים שנים רבות. האולם הגדול משמש לתפילות בשבת ומועד, וחדר הצדדי
של הספריה התורנית משמש לתפילות חול. אני לא זוכר שזה פגע בקהילה שם.
ב. "אבל אשמים אנחנו". מה עשינו אנו כדי למלא את בית הכנסת במתפללים? התחדשות
התפילה שלנו בשנים האחרונות כוללת בעיקר מניינים חדשים במקומות ציבוריים ובבתים
פרטיים. בתפילת שחרית ממוצעת יש כ-20 מתפללים, במנחה בחורף בקושי יש מניין (תודה
למקוחניקים), ובערבית, בקושי שני מניינים. אני מודה שגם בתפילת שחרית בשבתות כשאני
מתבונן מסביב, אני בעיקר מתבייש בספסלים הריקים ובקרחות הרבות (תודה לחיילי נתי"ב
שממלאים את השורות).
מקדש המעט שלנו מזכיר, סליחה, מוזיאון משמים. ומוזיאון שאין בו מבקרים - נסגר. אם
חשוב לנו שבית הכנסת יהיה פתוח, עלינו להפסיק להאשים את ועדת דת - החלטתה רק משקפת
את המצב העצוב. עלינו ליטול אחריות בעצמנו, ולהפיח בבית הכנסת חיים.
המעשה הראשון הוא פשוט לבוא לתפילות, ואני קורא למי שעזב את בית הכנסת לחזור אליו
- בשחרית, במנחה ובערבית.

כל טוב, אריק