[kfar_etzion] Fwd: [הרחבה כפרעציון] הדהכפר לפרשתנשא תשע"ב

  • From: noam barnoy <noambarnoy@xxxxxxxxx>
  • To: kfar_etzion <kfar_etzion@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 5 Jun 2012 11:38:07 +0300

שלום לכולם,

מאז שהגעתי לקיבוץ נחשפתי בהזדמנויות שונות לשיר המובא בעמוד השער של הד נשא
תשע"ב, הידוע בכינויו "אנא אלי" המוכר (לי לפחות) מביצועה של שולי נתן (שגם
הלחינה).
בשום איזכור של השיר לא ראיתי מי המחבר.
נבירה קצרה-ארוכה במרשתת העלתה שהשיר מיוחס לפנסיסקו הקדוש מאסיזי (איטליה),
קדוש נוצרי בן המאה ה-12-13. כל הפרטים בקישורים בסוף.
צריך להודות שהשיר נשמע נוצרי משהו (שליחותך (=call), אדון העולם, עשה אותי),
אך כדי לעבוד את השם ניתן לטהר כל כלי. (בלי ציניות !!!)

אני מקווה שלא הרסתי לאף אחד (אם בכלל יש כאן חידוש),
אבל להביא דבר בשם אומרו, אתם יודעים, זה להביא גאולה לעולם ! (למדתי את זה
בבית הספר הממ"ד ולא באוניברסיטה).

מוזמנים לחפור בקישורים וגם להעיר,
נעם

פרנצסקו בויקי
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%A1_%D7%9E%D7%90%D7%A1%D7%99%D7%96%D7%99

הסטוריה של שירו של פרנצסקו בויקי
http://en.wikipedia.org/wiki/Prayer_of_Saint_Francis
ספר (שבילי אבות) שמייחס (בטעות) את המילים לריינהולד ניבוהר ואת התרגום לשולי
נתן
http://www.school.kotar.co.il/KotarApp/Viewer.aspx?nBookID=95528167#64.377.5.fitwidth

תפילת השלווה (serenity prayer) מאת ריינלד ניבוהר הזהה לבית האחרון בשיר "אנא
אלי"
http://en.wikipedia.org/wiki/Serenity_Prayer

הודעה שהועברה
מאת: הד כפר עציון <hedhakfar@xxxxxxxxx>
תאריך: 1 ביוני 2012 08:52
נושא: [הרחבה כפר עציון] הד הכפר לפרשת נשא תשע"ב
אל:

שלום לכולם,
מצורפים הד הכפר ולקרואת שבת לפרשת נשֹא.

שבת שלום, עינת ומוטי.