[ke_chavrim] Fw: סיכום עבודתו שלאליקים

  • From: אונא <eduna@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: חברי כפר עציון בלבד <ke_chavrim@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 25 Dec 2013 14:56:18 +0200

----- Original Message -----
From: אונא
To: ke_chavrim@xxxxxxxxxxxxx
Sent: Wednesday, December 25, 2013 2:09 PM
Subject: סיכום עבודתו של אליקים

         כ"ב בטבת תשע"ד
                                                 25.12.13

                                   לחברים שלום

         לפני 42 שנה, קצת אחרי שבאתי לכפר עציון , התחלתי לעבוד במכבסה,
         המכבסה אז הייתה במבנה רעוע בצד השני של הקיבוץ(מאחורי בית האבן ששרד)
         היא הייתה קטנה יותר, ושונה מאוד מהמכבסה שרובכם מכירים היום.
         הקיבוץ אז היה שונה.לא ספרנו שעות עבודה ולא חלמנו על "שכר דיפרנציאלי",
"הפרטה" ועוד מילים כגון אלה.
         עבדנו מתוך אמונה בדרך התורה והעבודה, "סוציאליזם אמוני" אם תרצו, לתת
ככל יכולתינו למען הכלל.
         בכל בוקר עברתי עם הטרקטור בין בתי התינוקות והגנים, אספתי את הכביסה
המלוכלכת,
         וכן את חיתולי הבד המלאים ב"כל טוב", דואג תמיד להוציא אותם נקיים ולבנים
כחדשים. כך גם עם הכביסה לאכסניה ,
         עם המפות לשבת ועוד ועוד,בערבי שבתות ובערבי חגים כשהלחץ היה רב,
         ידעתי כי עלי להספיק ולכבס לכולם את    המפות ובגדי השבת של כולם,
           לא ידעתי מנוח עד אשר סיימתי את כל המטלות.
         במשך השנים עבדתי כשקוף, כמעט ואיש לא הושיט עזרה, ושאל האם אני זקוק
לעזרה או החלפה,
         מלבד עניני הקיטור , בהם נעזרתי , לעיתים לאחר בקשות רבות.
         לכולם היה ברור שיזרקו את הכביסה המלוכלכת וכעבור יום יומיים ימצאו אותה
נקייה ומקופלת בתאים. ,
         כדבר המובן מאליו.
         במשך השנים השתדלתי לעבוד במקצועיות רבה, מקצועיות שרכשתי בקורסים
         ובמיוחד מתוך הנסיון הרב שרכשתי במשך השנים ,
         אני מקווה שאכן זכיתם לטיפול המקסימלי הטוב והנכון ביותר
          שיכולתי להעניק לכביסה.
         נכון,במהלך השנים, לא תמיד הייתי סובלני,ולעיתים התפרצתי צעקתי ודברתי לא
כ"כ יפה,
         אבל הדברים נבעו תמיד
         מתוך אותה טוטאליות ותחושת אחריות, ממנה לא הרפיתי בעצם עד ימינו אלה.
         קוויתי להמשיך בעבודתי במכבסה,  עד שאחגוג יום הולדת  70 שנה,  באוקטובר
2014.
         על אף היותי פנסיונר באופן רשמי, כבר קרוב לשלוש שנים, יש בי הכוחות
להמשיך ולעבוד עוד, אפילו חלקית.
         אך המכבסה אינה אותה מכבסה,והקיבוץ ודאי שאינו אותו קיבוץ, הימים השתנו,
צוות המכבסה השתנה,
         נכנס מנהל שכיר חדש שהתקבל בסבר פנים כנה ומכובדת ,
         אבל לאט לאט שינה את גישתו ללא תקשורת הולמת בינינו,
      היום אני פורש מעבודתי במכבסה, ויוצא לגימלאות. !!!
       לא כך קוויתי לסיים את עבודתי במקום שהיה לי בית שני ולעיתים ראשון.
        לא דמיינתי ש"יעיפו" אותי מכאן כאחרון העלים הנידפים,
        כאסקימואי המושלך אל השלג, רציתי לסיים באוקטובר בצורה נאה ומכובדת.
        לצערי איני יכול יותר  המצב בו אני שרוי לאחרונה חמור מאוד.
        בחלומות הביעוטים הגרועים ביותר שלי, לא יכולתי לדמיין שכך יתיחסו אלי
לקראת סיום תקופתי ככובס של כפר עציון.
        קראנו בעיתונים, ראינו סרטים ובכתבות בטלויזיה ,
        כיצד אנשים מבוגרים זוכים ליחס משפיל ומעליב מן הדור הצעיר שבא להחליף
אותם,
        אבל לא דמיינתי שכך יעלה גם בגורלי.
        אני חושב שבקהילה שלנו לא נכון לאפשר לזה לקרות.!

      אינני כועס,אינני מביט עוד לאחור,  אני עוזב בראש מורם  !

        במשך השנים שירתתי בנאמנות אין קץ , לעיתים זכיתי למילת תודה, או להערכה.
        אני מודה לכם על האימון שננתם בי,בשנים ארוכות אלו,
        אם חלילה פגעתי במישהו במהלך הימים, קבלו נא את סליחתי,
        כל שעשיתי או אמרתי נבע מתוך הרצון להקפיד על כללי העבודה,
        כדי להשיג תוצאה טובה יותר, שמשמעה כביסה נקייה , מקופלת בזמן.

     תודה לכלכם,  נתראה בשבילי הכפר.   אליקים אונא.

.+