[5w] RoR illoissa käytettävä koodivarasto

  • From: Riku <rostbach@xxxxxxxxx>
  • To: hs.the5thwave@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 23 Jun 2010 20:14:05 +0300

Moi,

22.6.2010 Ruby on Rails illassa päätettiin, että
yhteinen koodirepository portaalille on githubissa, samalla tekniikaksi
määräytyi git. Vaihtoehtoja esitettiin myös Hg:lle, tällä kertaa
kuitenkin git.

Ensi kerralla lähdetään liikkeelle siten, että liimataan sopiva rails
käyttäjähallinta rails luurangon päälle. Kokonaissuunnitelmaa ei tehdä, vaan
mennään pala kerrallaan, ellei projektille löydy vetäjää. Minä se en ole, koska
en osaa koodata railsia ja olen kiireinen töissä, enkä paljon ehdi valmistautua
iltoihin.  Kyber se ei ole, arvaan siksi, että hän haluaa muidenkin
aktivoituvan ja hän jättää kohteliaasti tilaa, vaikka kyllä osaa. Harmi vaan,
että meillä on rajallinen määrä jäseniä illoissa. Liidarin paikka siis on auki
tai mennään periaatteella aktokratia. Se joka tekee, määrää miten.  Nyt on
näyttänyt siltä, että määrääminen on jäänyt vähemmälle, koska tekijöitä ei ole.
Tämä alipaine joko täyttyy omalla voimallaan, tai sitten voi käydä ikävämmin,
jolloin syntyy tyhjiö, jota ei enää voi täyttää.

No, termeistä, versionhallinnasta ja käytännöistä tulee
varmaan tarve kysyä lisää, koska meistä kaikki ei ole
käyttänyt versiohallintaa aiemmin mihinkään vai onko?
Tässä viestissä ei kuitenkaan ole tarkoitus käydä
näitä vielä läpi.

Kyb3R perusti projektin tunnuksensa alle.
http://github.com/kyber/5w-portal

Jotta githubiin voi kirjoittaa, eli luoda oman tilan, täytyy
sinne rekisteröityä. Signup.
Laita kyberille tieto tunnuksestasi, jolloin
hän lisää tunnarin Collaborator listalle.

Gitin ja githubin käytöstä on ohjeita tästä
http://help.github.com/
Muualtakin löytyy erikielillä perusohjeita.

Eli
1. signup
2. viesti kyb3rille (esim. mun tunnus on rostbach)
3. tutustu vähän gitiin itse

kahden viikon kuluttua Demolassa ja Protomossa on 150
kde-hackkeria aamusta iltaan. Suosittelen piipahtamista. RoR illan
pitäminen tuolloin voisi myös olla mielenkiintoista.
Osallistumine kde akademyyn on vapaata,. ks
http://akademy.kde.org
vaikka et olisikaan kde käyttäjä.

T:Riku
--
Riku Itäpuro     first.last@xxxxxxx   * A: VS: <html>top-postaus,
suunnittelija    Atk-keskus (TC3-13)  *    Re!=Reply, .doc & .rtf