[5w] Demolan tilojen käyttö

  • From: Jarkko Moilanen <Jarkko.Moilanen@xxxxxx>
  • To: "hs.the5thwave@xxxxxxxxxxxxx" <hs.the5thwave@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 08 Jun 2010 13:35:31 +0300

Moro,

Nyt kun siirrymme Demolan/Protomon tiloihin muistutan muutamista käytännöistä, jotka uskoakseni on muutenkin ainakin osaltaan kaikille selvät.

Saamme olle tiloissa niin kauan (jatkaa miittejä) kuin osaamme olla kunnolla. Tämä ainakin omasta mielestäni tarkoittaa sitä, että siivoamme omat sotkumme, pesemme mahdollisesti käyttämämme astiat (tai vaihtoehtoisesti laitamme astianpesukoneeseen), käyttäydymme asiallisesti ja otamme mahdollisesti muut samaan aikaan paikallaolijat huomioon. Muistaakseni esimerkiksi tänään siellä on muitakin kuin vain me RoR-illan viettäjät.

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, voimme esim kahvittelussa käyttää paikan mukeja (ei siis kertakäyttö vaan oikeita mukeja), kunhan huolehdimme jäljistämme. Siitä pitänee keskustella, että miten tuo kahvi/tee-politiikka hoidetaan. Lienee paikallaan, että ostamme sinne paketin kahvia säännöllösesti. En välttämättä lähtisi perustamaan sinne omaa "kahvi/tarvikevarastoa" ainakaan niin kauan kun kulutuksemme on kohtuullisen pientä. Mutta tästä voitaisiin sopia vaikka tänään. Kuitenkin olen sitä mieltä, että vapaaehtoinen kahvi/tee kassan kerääminen olisi paikallaan. Kassan kerääminen voisi tapahtuma samaan tapaan kuin edellisessä paikassa.

Viime kädessä vastuu tilojen väärinkäytöstä lankeaa minun ja Rikun niskaan, joten ollaan asiallisesti. Ja kuten mainitsin jo alussa, en epäile etteikö tämä joukkio osaisi käyttää tiloja fiksusti.

t. Jarkko

 Jarkko Moilanen (phone: +358 46 640 8339)
 M.Soc.Sc. (Political Science)
 PhD Student, Information studies, University of Tampere
 Blog: Extreme activities in cyberspace - http://extreme.ajatukseni.net/
 Founder of Hackerspace 5w, Finland, Tampere - 5w.fi