pludselig vil U2 ikke tænde

  • From: "John Heilbrunn" <heilbrunn@xxxxxxx>
  • To: <dk-u2beta@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 1 Dec 2015 18:56:20 +0100

Det er noget jeg har oplevet ikke virkelig mange, menen hel del gange: U2-en
kan ikke tænde. Enten sker der ingenting, eller der sker lidt i displayet,
visse rækker af prikker bliver tydeligere, men der sker ikke noget, selv om
jeg trykker på reset.

Fra i dag (konference i Nyborg):

U2.en havde været tændt i nogen tid pga. en alarm (så den må have brugt
nogen strøm, selv om den står i stand-by).

Jeg flippede tænd.-sluk knapppen. Det skriver: Slukker. Jeg flipper igen, og
så tænder den ikke.

Jeg tilkobler den til nettet med opladeren, og kan så resette med knap
bagpå. Da den er startet op, står der 40 procent i batteriet (punkt 16
mellemrum).

Jeg kan nu skrive noter uden at have tilkoblet oplader.

Slukker i pause, og da jeg tænder (forsøger at tænde) efter pause, xsamme
problem: Den vil ikke tænde.

Jeg tilkobler atter oplader og den står slet ikke på 0 men på 20 pct.

både jeg og Thorkild har oplevet, typisk at den går død og skal resettes af
og til.

Jeg ved ikke om det har at gøre med kalibrering af batteri eller lignende,
og man kan jo med en oplader ofte klare skærene, men det virker, som om der
er et problem her, jf både dagens forløb og en række tidligere lignende
u2-er-død oplevelser.

Ingen af os kan finde ud af et mønster, fx hvad der skulle være foretaget
inden melt-down.

Jeg skal måske tilføje, at jeg havde internet slået til (trådløs tilkobling)
første gang, men eftersom U2 havde "rigeligt" med power, iflg. status på
batteri kommando, kan det vel næppe have været årsagen.

KH

John