[dgz] Ny server och nytt föreningskonto

  • From: Wilhelm Svenselius <wille47@xxxxxxxxx>
  • To: DGZ Freelist <dgz@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 03 Jun 2003 01:06:00 +0200

Hej alla!

Här kommer ett kort nyhetsbrev för att informera om tre små förändringar som skett helt nyligen vad gäller föreningen Danderyd Gaming Zone:

1) Hemsidan har flyttat. Till utseende och funktion är den densamma men jag har lyckats snacka mig till mycket fördelaktig hosting hos FragZone, vars servrar ägs av Bredbandsbolaget. Våldsamt bra webhotell med andra ord. Detta till en kostnad av 0 (noll) kronor för föreningen.

Detta innebär att sidan också har en ny adress, http://dgz.fz.se. Den gamla adressen http://dgz.ws83.net kommer också att funka tills vidare.
Anledningen till att det är "dgz.fz.se" och inte "dgz.fragzone.se" är rent teknisk, den senare adressen kommer eventuellt även den att börja funka så småningom, men "dgz.fz.se" är kortare och smidigare.

2) Föreningen har inte längre något postgirokonto. I enlighet med beslutet som fattades på årsmötet har jag istället öppnat ett Föreningskonto i Föreningssparbanken. Detta har flera fördelar, t ex att det kostar mindre (0 kronor för att vara exakt), samt att FSB till skillnad från Postgirot inte är fräcka nog att ta ut avgifter för insättningar.

Kontonumret är 974 855 209-9, clearingnumret 8327-9. Insättningar kan göras hos Svensk Kassaservice samt på FSB:s kontor.

3) Jag har idag skickat in en ansökan för vår förening om medlemsskap i SVEROK, vilket av olika skäl skjutits upp alldeles för länge. Nu är det bara att vänta på svar. Blir vi medlemmar är det jättebra, då får vi flera tusen i bidrag varje år.

Slutligen, en fråga till er medlemmar: När vill ni ha nästa LAN? Det är viktigt att vi planerar långt i förväg, då får vi bättre möjligheter att planera allt på bästa sätt. Skicka era förslag till dgz@xxxxxxxxx

Mvh Wilhelm Svenselius
Danderyd Gaming Zone