[cfinformatica-grup] Re: [cfinformatica-grup] Informació sobre M10 de Dam2

  • From: Isidre Guixà <iguixa@xxxxxxxx>
  • To: cfinformatica-grup@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 5 Sep 2018 08:47:52 +0200

Hola

Sóc el profe que ha desenvolupat els materials de M10-SGE per l'IOC, basats en OpenERP i he estat impartint OpenERP des de l'inici de DAM al meu centre i a l'IOC. Em considero força expert en OpenERP.

Cada any apareix versió nova... i, la veritat, no he estat per anar esbrinant els canvis de cada versió, doncs la informació no és que sigui molt bona ni abundant (al meu entendre).

Al meu entendre, l'objectiu d'aquest mòdul és que els alumnes prenguin consciència de que tot ERP permet personalització/adequació i que per dur-ho a terme facilita eines/llenguatges de desenvolupament i cal "passar per on diu l'ERP". Més important que està treballant amb la darrera versió (que és sempre el que demanen els alumnes) és que els alumnes siguin capaços, davant una situació real de personalització/adequació, efectuar un disseny potable de les classes adequades i dels mètodes a implementar. Exemples:

 * Adequar ERP a una companyia d'assegurances, amb la gestió de
   pòlisses, sinistres,...
 * Adequar ERP per a un càmping, amb la gestió de parcel·les, reserves,...
 * Adequar ERP per a un cinema, amb la gestió de sales, butaques,
   sessions,...

El que els costa és dissenyar la solució. La implementació en qualsevol ERP tindrà les seves grans o petites dificultats, però se'n sortiran si saben què han d'implementar.

No és gens senzill introduir-se en el desenvolupament d'un ERP, doncs cal conèixer amb força detall: BD, llenguatge, API(s),...

Quin ERP escollir? Evidentment seria bo impartir un dels ERP que tingui més demanda (per exemple SAP-B1), però com que no disposem del programari ni de formació ni de...

Donat que costa conèixer en detall un ERP i el temps és finit, m'he mantingut amb OpenERP malgrat hagi aparegut Odoo 7-8-9-10-11.

El curs passat, però, vaig decidir en el centre presencial, impartir Odoo 10 (el que hi havia en iniciar el curs). Me'n vaig sortir força be per què ha canviat la sintaxis dels mètodes de l'API però plantejament de BD i mètodes de l'API és similar.

Enguany continuaré amb Odoo i intentaré actualitzar els materials de l'IOC per Odoo 11, tot i que mentre ho estaré fent, sortirà Odoo 12... No es pot estar canviant cada any!!!

Si no coneixes OpenERP ni Odoo, t'aconsello que aquest primer any facis OpenERP via materials d'IOC (que no són una meravella però com a mínim intenta explicar el que no està explicat per enlloc) i quan coneguis OpenERP, passis a Odoo.

Si vols començar directament amb Odoo, suposo que saps que tens tota la documentació oficial a: http://www.odoo.com/documentation/11.0/index.html

Salutacions,

Isidre Guixà
INS Milà i Fontanals d'Igualada

El 4/9/2018 a les 21:46, Xavi Xavi ha escrit:

Bones, aquest any faig M10 sistemes de gestió empresarial en algun missatge de la llista he vist que millor utilitzar Odoo ja que és una versió posterior al OpenErp. M’agradaria saber si algú ja ha donat M10 utilitzant l’Odoo i la seva experiència. També qualsevol informació útil serà benvinguda.

Gràcies

Xavi
--

Salut