Vedr. Astro-Forum

  • From: "Torben Taustrup" <ttau@xxxxxxxxxx>
  • To: "Astrolist" <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Sat, 2 Apr 2011 13:41:47 +0200

Hej folkens

Til orientering
Jeg kan oplyse, at Astronomisk Selskab har fået overdraget
ansvaret og hostingen af astronomikonferencen Astro-Forum.
http://www.astro-forum.dk

Astro-Forum har i lang tid været ejet at Henrik Rosenørn og
Jeppe Høgh Andersen. Sidste år valgte Henrik at trække sig
fra samarbejdet, og det har så på det seneste været Jeppe
der har stået som ejer og administrator.

I begyndelsen af marts kom en aftale mellem Jeppe og AS i
stand. Jeppe ville godt overgive ansvaret for driften til
AS, og vores bestyrelsesmedlem Steffen Lindemann har så i
samarbejde med ham foretaget overflytningen - som vist nok
er foregået uden nogen form for dramatik.

I forbindelse med overflytningen ønskede Jeppe at fratræde
som moderator, og det samme gjorde vores svenske kollega
Timo - de har alle gjort et godt stykke arbejde.
Jeg er fortsat moderator, og er meget tolerant.

AS har aftalt med Jeppe, at Astro-Forum skal fortsætte på
samme måde som førhen, og det gør det så.

Alle som har lyst kan fortsat tilmelde sig Astro-Forum - det
er ikke krav til medlemskab af hverken en klub eller AS. Der
hersker en god tone på forum, og har man brug for hjælp, så
kan man godt regne med at man får det, så jeg synes, at
Astro-Forum er et rigtig godt supplement til Astrolist.

Torben Taustrup
TOC Observatory homepage
http://tocobs.org
"Just do it"