RE: Kamera

  • From: svend hansen <svend68@xxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist <astrolist@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Thu, 18 Mar 2010 02:46:01 +0100

Hej Hans.

Jeg bruger selv Nikon D50 og er efterhånden ved at vende mig til det.

Det har så også taget lang tid men er glad for det nu.

Problemet med Nikon contra Canon ser for mig ud til at være,

at Canon hurtigt fandt ud af, at der var et marked hos folk med

interesse i astrofoto. Det er Nikon åbenbart ligeglad med.

Så meget af det softvare man står og skal bruge til at betjene

sit kamera med, kan man hurtig finde til Canon.

Det kniber mere med Nikon. Men det går alligevel.

Men som jeg skriver er jeg nu meget tilfreds, men kunne måske

tænke mig at Nikon hjalp lidt til med at f.eks starckslab fik udviklet

Nebulosety så man også fik mulighed for at instille fokus med Nikon

Som med Canon.

Bruger selv Maxim. Dyr løsning og ,synes jeg, svært at lære.

Her er et lille eksempel

http://cid-443f1e93682b8fd9.skydrive.live.com/self.aspx/astro%201G/orion%2059min.Blandet%2030-60-90-150sec.jpg

Men der er nok mange og delte meninger på lige dette område.

Mvh

Svend-erik